تاریخ انتشارسه شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۶
کد مطلب : ۳۲۸۵۷
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: گردهمایی بزرگ زنان فرهیخته مازندران در دهه فجر برگزار می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از دفتر امور بانوان و خانواده استانداری مازندران، مریم جمشیدی در نخستین جلسه کمیته بانوان ستاد گرامیداشت دهه فجر استان اظهار داشت: برای شناخت زن مسلمان ایرانی و نقش بی‌بدیل‌شان در پیروزی انقلاب اسلامی باید صبورانه تاریخ را ورق بزنیم.
وی گفت: زنان ایرانی‌ به عنوان اصلی‌ترین عناصر عفاف‌ و نجابت‌، نه‌ تنها در پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ سهم‌ بزرگی‌ ایفا کردند بلکه‌ در تثبیت‌ نظام‌ جمهوری‌ اسلامی‌ و تداوم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ حرف‌ نخست‌ را زدند و با حضور در صحنه‌ انقلاب‌ اسلامی توطئه‌های‌ دشمنان‌ را در عرصه‌های‌ گوناگون‌ فرهنگی‌، نظامی‌، اقتصادی‌، اجتماعی‌ و سیاسی‌ نقش‌ بر آب‌ کردند.
این مسئول هنر انقلاب‌ اسلامی‌ را هدایت زنان جامعه در مسیر اسلام و ارزش‌های الهی توصیف کرد و افزود: انقلاب اسلامی زمینه‌های تحول زنان را به سوی عزت‌خواهی، ‌عفاف، درک شخصیت و کمال‌جویی فراهم کرد و آن را جایگزین بی‌بند و باری و ابتذال که سوغات غرب بود، ساخت. 
جمشیدی با اشاره به اینکه زنان‌ مسلمان‌ در انقلاب‌ اسلامی‌ شخصیت‌ و هویت‌ خویش‌ را یافتند و به‌ مقام‌ و منزلت‌ والای‌ خویش‌ پی‌ بردند، تصریح کرد:‌ نقش هدایت‌گرانه زن‌ها و حضور در صف مقدم تظاهرات و ایجاد انگیزه قیام در مردها و جوان‌ها بسیار با اهمیت است.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران گفت: با ارتقای سطح بینش زنان، فرزندانی تربیت می‌شوند که دارای شعور بالای اجتماعی، سیاسی و فرهنگی هستند بنابراین انتقال ارزش‌های انقلاب اسلامی به این نسل بیدار باید با هوشمندی و برنامه‌ریزی‌های منسجم و هدفمند محقق شود.
وی با انتقاد از فضای حاکم در مدارس در ایام دهه فجر گفت: باید با ایجاد بستر نشاط مضاعف برای برگزاری جشن‌های انقلاب در مدارس، زمینه‌های شناخت دانش‌آموزان با اهداف و سیره امام خمینی(ره) و ارزش‌های انقلاب اسلامی فراهم شود.
این مسئول خواستار ارائه طرح‌های نو در برگزاری مراسم در حوزه بانوان و خانواده استان از سوی مشاوران دستگاه‌های اجرایی استان شد و گفت: نگاه ما در گرامیداشت دهه مبارک فجر باید نگاهی همه جانبه به کل اقشار بانوان جامعه باشد و معطوف به قشر خاصی نشود.
جمشیدی بر توجه ویژه به مناطق روستایی و برگزاری جشن‌های انقلاب در جغرافیای روستاهای استان تاکید و تصریح کرد: بخشی از تلاش ما کشف و شناسایی چهره‌های شاخصی از زنان استان است که فرصت ظهور و بروز نیافتند.
مدیرکل امور بانوان و خانواده استانداری مازندران برگزاری گردهمایی بزرگ زنان توانمند، فرهیخته استان و برپایی نمایشگاه ویژه دستاوردهای بانوان استان را از برنامه‌های شاخص کمیته بانوان اعلام کرد. 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

شهدای مدافع حرم بهترین الگو برای جوانان
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۶:۳۱
راهبرد گروه‌های جهادی تحقق شعار سال باشد
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۷:۱۴
سازماندهی ۱۷۵ گروه جهادی در سوادکوه
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۰:۳۵
ناقوس مرگ در «انجیلسی»
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شایسته‌گزینی همچنان در انتظار نوبت
دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴