در یک هکتار از شالیزارهای بهزادکلا

نخستین نشاء سنتی برنج سال 96 در نکا انجام شد

تاریخ انتشاردوشنبه ۲۸ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۸:۳۴
کد مطلب : ۲۸۳۷۸۶
بنابر اعلام مدیر جهاد کشاورزی نخستین نشاء سنتی برنج سال 96 در روستای بهزادکلا شهرستان نکا انجام شد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از پیک نکا، علی طاهری از انجام نخستین نشاء سنتی برنج در نکا خبر داد و اظهار کرد: این نشاء بهاره مربوط به محصول برنج از نوع طارم محلی بوده که در سطح یک هکتار از شالیزارهای روستای بهزادکلا از بخش مرکزی شهرستان صورت گرفته است.

وی افزود: در شهرستان نکا نزدیک به هشت هزار و 500 هکتار شالیزار وجود دارد که از این میزان چهار هزار هکتار به ارقام محلی و چهار هزار و 500 هکتار دیگر نیز به تولید ارقام پرمحصول اختصاص داده شده است.

مدیر جهاد کشاورزی نکا در ادامه با بیان اقدامات صورت گرفته برای تحقق اهداف طرح نظام نوین ترویج کشاورزی و استقرار شبکه مدیریت دانش در روستاها، خاطرنشان کرد: این برنامه‌ها در راستای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بوده که 199 برنامه در این زمینه برای 6 ماه اول سال 96 برنامه‌ریزی شده است.

این مسئول اضافه کرد: به همین منظور نیز 26 کارشناس مروج پهنه در چهار مرکز جهاد کشاورزی شهرستان مستقر شده و به پیگیری فعالیت‌های آموزشی در 125 پهنه روستایی شهرستان می‌پردازند.

در پایان وی گفت: تلاش می‌شود تا با همکاری دهیاری‌ها در روستاها از ظرفیت‌ها و امکانات بخش‌های حقوقی، تشکل‌ها و مراکز دولتی و غیردولتی برای ارتقاء سطح آگاهی، دانش و مهارت فنی تولیدکنندگان بخش کشاورزی به منظور افزایش امنیت و سلامت غذایی گام‌های اساسی برداشته شود.

 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴