تاریخ انتشارشنبه ۱۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۹:۴۶
کد مطلب : ۲۸۳۳۵
مدیرکل روابط عمومی آستان قدس رضوی از برگزاری آئین خطبه خوانی شب عاشورا و شب شام غریبان حسینی توسط خدمه و خدمت گزاران آستان قدس رضوی خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، حسین یوسفی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طبق آئینی سنتی همه ساله مراسم ویژه خطبه خوانی شب عاشورا با حضور تولیت آستان قدس رضوی، مسئولان کشوری و لشکری، خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران و خادمان بارگاه منور رضوی به منظور عرض تسلیت شهادت سرور و سالار شهیدان، حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) بعد از اقامه نماز مغرب و عشا در حرم مطهر برگزار می‌شود.
یوسفی خاطرنشان کرد: در این آئین سنتی مراسم با سخنرانی یکی از واعظان شروع می‌شود و پس از ذکر مصیبت حضرت اباعبدالله الحسین (ع)، خادمان با در دست داشتن لاله و شمع با حزن و اندوه و با لباس خدمت به حضار تسلیت می‌گویند و پس از آن خطبه شب شهادت توسط یکی از ذاکران اهل بیت (ع) قرائت می‌شود.
یوسفی از برگزاری آئین شب شام غریبان حسینی توسط خدام حرم مطهر رضوی خبر داد و افزود: این آئین نیز طبق سنت هر ساله با اقامه نماز مغرب و عشا در سازمان مرکزی آستان قدس رضوی آغاز شده و سپس خادمان با در دست داشتن شمع و خواندن نواهای حزن انگیز به طرف بارگاه ملکوتی ثامن الحجج (ع) حرکت می‌کنند و پس از ورود به صحن جمهوری اسلامی به محضر امام رضا(ع) عرض تسلیت می‌کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴