تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۰:۰۸
کد مطلب : ۲۵۰۹۵۳
جانشین اداره کل حفظ آثار مازندران در رامسر گفت: باید بدانیم که کار فرهنگی همیشه این نیست که در ستادها و میزگردها کار فرهنگی کنیم بلکه این است که باید کار فرهنگی وارد عرصه جامعه بشود و در نسل های مختلف جامعه تاثیرگذار باشد.
۰
plusresetminus
کار فرهنگی شرکت در ستادها و میزگردها نیست بلکه باید در سطوح مختلف جامعه اجرا شود
به گزارش بلاغ به نقل از نیمه پُر رامسر، سرهنگ علیرضا یداله پور در مراسم یادواره دو شهید گمنام دانشگاه آزاد رامسر ضمن گرامی داشت یاد و خاطره شهدا و امام شهدا گفت: زمانی که شهدای گمنام تشییع و تدفین می شوند ساخت المان و یادمان برای انها در اولویت قرار دارد و در همین راستا ترویج گفتمان ایثار و شهادت برای نسل های جدید و جوانان که آن روزهای انقلاب را لمس نکردند مورد نظر است.

وی افزود: بعد از ساخت یادمان اهدافی تعریف باید بشود و اصل بهره برداری از یادمان شهدای گمنام واکاوی عملات های دفاع مقدس است که باید برای دانشجویان روایت شود که در ۸۰ عملیات دفاع مقدس چه گذشت و فرماندهان این عملیات ها چه کسانی بودند.

جانشین اداره کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس در ادامه بیان کرد: خاطره گویی رزمندگان دفاع مقدس در کنار شهدای گمنام، نقد و بررسی کتاب های دفاع مقدس، انجام برنامه های زیارت عاشوا و ادعیه های مختلف معنوی در کنار یادمان شها و مراسمات عقدی که بسیاری درخواست دارند تا در کنار یادمان شهدا به اجرا برسانند از جمله برنامه های است که می توان در جهت تقویت باورهای دینی و معنوی نسل جدید جامعه به اجرا رساند.

یداله پور تصریح کرد: دشمن در ۸ سال جنگ سرد با انقلاب اسلامی نتیجه نگرفت و در حال حاض تدبیر جنگش را تغییر داده و در قالب جنگ نرم ورود پیدا کرده است که امروز دنیای غرب با ایجاد شبکه های ماهواره ای می خواهد کانون گرم خانواده مذهبی و دینی را از بین ببرد.

وی خاطر نشان کرد: امروز دنیای غرب در فضای مجازی به طور ویژه رصد و حمله می کند و اگر توجه نکنیم دشمن استفاده خواهد کرد و فرهنگ های نادرست را وارد زیربنای خانواده های اجتماع اسلامی وارد می کنند.

جانشین اداره کل حفظ آثار مازندران یادآور شد: امروز می بینیم که در کشورهای منطقه و فرامنطقه بحران جنگ و ترور است اما خوشبختانه با وجود نیروهای مسلح و سربازان گمنام امام زمان ایران اسلامی امروز از امنیت بسیار بالایی برخوردار است.

یداله پور وی با اشاره به اینکه اگر منتقد هستیم باید اخلاق را رعایت کنیم بیان کرد: انتقادهایی را که داریم با رعایت اخلاق و در جهت سازندگی توسعه و عقلانیت جامعه پیش ببریم.

وی اضافه کرد: هر کسی با هر اندیشه ای در انقلاب اسلامی باید در زیر چتر ولایت و رهبری با وحدت برای رفع مشکلات موجود همچون بیکاری و اشتغال زایی قدم بردارد.

جانشین اداره کل حفظ و نشر آثار دفاع مقدس اظهار کرد: دشمنان ما علارغم اینکه در قالب دوستی در برخی اوقات با ما برخورد می کنند مطمئن باشیم که برای اهداف خود این چنین کرده اند و باید بدانیم که بیشتر هدفشان برای نفوذ در قالب های فرهنگی و سیاسی انقلاب اسلامی است.

یداله پور در پایان گفت: باید بدانیم که کار فرهنگی همیشه این نیست که در ستادها و میزگردها کار فرهنگی کنیم بلکه این است که باید کار فرهنگی وارد عرصه جامعه بشود و در نسل های مختلف جامعه تاثیرگذار باشد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴