تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۲
کد مطلب : ۲۴۰۸۹۴
500 هزار کودک فلسطینی در رام الله با نوشتن نامه به «بان‌کی‌مون» دبیر کل سازمان ملل متحد خواستار آزادی کودکان بازداشت شده فلسطینی در سرزمین‌های اشغالی شدند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، هزاران کودک فلسطینی در مراسمی که از سوی سازمان وزارت آموزش و باشگاه اسیران فلسطینی برگزار شد با ارسال 500 هزار نامه خواستار آزادی کودکان بازداشت شده فلسطینی شدند.

به گزارش ایرنا، به نقل ازشبکه خبری فلسطینی «صفا»، «قدوره فارس» رئیس‌باشگاه اسیران فلسطینی در این باره گفت: «کودکان فلسطینی در نامه‌های خود خواستار آزادی کودکان بازداشت شده و زندگی آنان در محیطی به دور از وحشت و اشغال شده‌اند.» وی شمار کودکان زندانی در سرزمین‌های اشغالی را 450 نفر اعلام کرد که همگی زیر 18 سال سن دارند. به گفته رئیس باشگاه اسیران فلسطینی،‌رژیم صهیونیستی این زندانیان را شکنجه هم می‌کند.

از سوی دیگر، دادگاه مرکزی رژیم صهیونیستی روز دوشنبه یک نوجوان 13 ساله فلسطینی را به 12 سال حبس محکوم کرد. «احمد مناصره» نوجوان فلسطینی به اتهام «آنچه تلاش برای قتل یک شهرک‌نشین» صهیونیست عنوان شده به 12 سال حبس محکوم شده است.

نظامیان رژیم صهیونیستی در ماه گذشته میلادی (اکتبر) نیز 554 فلسطینی را در مناطق مختلف کرانه باختری و نوار غزه بازداشت کردند. در حال حاضر بیش از 7 هزار فلسطینی در 17 زندان رژیم صهیونیستی به سر می‌برند که بسیاری از آنها در چارچوب سیاست «بازداشت اداری» زندانی شده‌اند. اسیران فلسطینی اغلب به منظور ابراز اعتراض و نارضایتی خود نسبت به سیاست بازداشت اداری، به اعتصاب غذا متوسل می‌شوند.

سرزمین‌های اشغالی از ابتدای ماه اکتبر 2015 (9مهر 1394) شاهد موج تازه‌ای از صحنه اعتراض‌های گسترده فلسطینیان به سیاست‌های تجاوزگرانه رژیم صهیونیستی در قبال مسجدالاقصی در بیت المقدس اشغالی بوده که این دور تازه قیام فلسطینی‌ها علیه رژیم صهیونیستی به «انتفاضه سوم» یا «انتفاضه قدس» معروف شده است.

در این مدت بیش از 260 فلسطینی به شهادت رسیده و هزاران نفر زخمی شده‌اند.

خبر دیگر اینکه روز گذشته 45 شخصیت اروپایی از جمله 36 سرکنسول اتحادیه اروپا طی سفری چند ساعته وارد غزه شدند تا از مناطق ویران شده در طی دو جنگ تحمیلی علیه ساکنان این منطقه بازدید و با برخی از مقامات حماس دیدار و گفت‌وگو کنند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴