تاریخ انتشارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۱
کد مطلب : ۲۲۹۸۲۶
کارشناس ارشد علوم سیاسی با بیان اینکه ترکمنچای نفتی در حال شکل‌گیری است، گفت: لازم است تا نخبگان و خواص در مقابل قرارداد ipc سکوت نکنند.
۰
plusresetminus
ترکمنچای نفتی در حال شکل‌گیری است/ نخبگان و خواص در مقابل قرارداد ipc سکوت نکنند
به گزارش بلاغ، سیدرحمان میرزازاده در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما، با اشاره به اینکه اتفاقی که امروز در عرصه قراردادهای نفتی در حال شکل‌گیری است، پیش از انقلاب نیز سابقه نداشته است، اظهار کرد: هر خادم دلسوزی قطعا می‌دانند که نباید سرنوشت چاه‌های نفت را به دست خارجی‌ها سپرد.

وی با بیان اینکه قرارداد ipc بر اساس اعلام دفتر رهبری 15 اشکال مهم و اساسی دارد، تصریح کرد: باید این دولت را امنیتی‌ترین دولت تاریخ انقلاب دانست چرا که در آن بسیاری از معاهدات محرمانه صورت می‌گیرد.

این کارشناس ارشد علوم سیاسی با اشاره به اینکه تا امروز که تنها چندماه از عمر این دولت باقیمانده است مردم محرم دولتمردان نبودند، خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد دولت توان متقاعد کردن منتقدان این معاهدات را نداشت که موضوع را علنی نکرد، چرا که در موضوع برجام نیز در نزد افکار عمومی نتوانست اعتماد آنها را جلب کند و امروز نیز به دنبال همان موضوع است.

میرزازاده با بیان اینکه دولت در موضوع FATF نیز همه چیز را از مردم مخفی نگه داشت، گفت: لازم است خواص و نخبگان در مقابل قرارداد ipc سکوت نکنند تا ترکمنچای نفتی را شاهد نباشیم.

وی افزود: از طرفی دولت بر طبل اقتصاد مقاومتی می‌کوبد و از سوی دیگر همکاران نفتی زنگنه در حال بستن قراردادی نکبت‌بار هستند و این دو امر با یکدیگر تناقض دارد.

این کارشناس ارشد علوم سیاسی گفت: نمایندگان مجلس هم باید نسبت به این موضوع به نیابت از مردم واکنش نشان دهند و باید از رئیس مجلس نیز پرسید که چرا در ایام تعطیلات مجلس این لایحه را تصویب کرد و این امر بر اساس چه اصولی بود.

میرزازاده خاطرنشان کرد: با وجود آنکه 15 ایراد از سوی دفتر رهبری گرفته شد چرا دولت این طرح ایرادار را تصویب کرد، آیا دست‌های پشت پرده در جریان است یا باید به دنبال سناریویی دیگر بود.

وی در پایان با اشاره به اینکه نقش خواص و نخبگان در برطرف کردن و لغو این قرارداد بسیار مهم است، اظهار کرد: باید هیئت نظارت بر قراردادهای نفتی که در جریان امور انعقاد قرارداد نبود ورود کرده و با موضعی انقلابی مشکلات را برطرف کند.
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴