تاریخ انتشاريکشنبه ۲۱ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۶
کد مطلب : ۲۲۴۱۴۷
فرماندار بابل گفت: آموزش و پرورش تنها به درد زمان انتخابات نمی‌خورد که هر کس زمان انتخابات برای اخذ رأی مراجعه کند، بلکه آموزش و پرورش باید از همه ظرفیت‎ها و دستگاه‌های اجرایی شهر برای پیشبرد اهداف خود بهره گیرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، محمدتقی عباسپور در ششمین جلسه شورای آموزش و پرورش این شهرستان در آستانه بازگشایی مدارس، اظهار کرد: امسال روز بازگشایی مدارس همزمان با هفته دفاع مقدس و زنگ سرشماری نفوس و مسکن است.

وی با اشاره به اینکه این مناسبت‌ها فرصت خوبی است تا از افراد به‌نام و تأثیرگذاری که خدمات ارزنده برای این شهر و حتی استان و کشور داشتند تقدیر شود، افزود: زهرا کاظمی جوان موفق با ویژگی اخلاقی و علمی است که می‌تواند به‌عنوان الگو به جوانان این دیار معرفی شود.

فرماندار بابل بیان کرد: نخبگانی که در طول سال یا سال‌های گذشته برای این شهر افتخار آفریدند و یا شهدایی که در همین مدارس بابل درس خواندند، افرادی که جانباز شدند و یا پیشکسوتانی که امروز بازنشسته بوده، انتظار توجه و دلجویی مسؤولان و دست‌اندرکاران آموزش و پرورش را دارند.

این مسؤول تصریح کرد: امروز اگر در کوچه و خیابان شاهد بچه‌های بی‌حجاب و بدحجاب هستیم نتیجه آموزش مسؤولان و مربیان آموزش و پرورش است، صدا و سیما، رفتار مسؤولان سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و معلمان در مدارس هر کدام تأثیر خاص خود را دارند.

عباسپور خاطرنشان کرد: امروز لازم است همه باهم در آماده کردن شرایط امن روحی و روانی برای آموزش صحیح دانش‌آموزان اقدام کنیم، باید کوچه و بیابان‌ها را امن کنیم و جلوی فرصت‌طلبانی که هنگام عبور و مرور جوانان قصد هنجارشکنی دارند را بگیریم و شهرداری در فضاسازی شهری اقدام کند تا فضا برای آموزش صحیح و هدفمند آماده باشد.

وی بیان کرد: آموزش و پرورش تنها به درد زمان انتخابات نمی‌خورد که هر کس زمان انتخابات برای اخذ رأی مراجعه کند بلکه آموزش و پرورش باید از همه ظرفیت‎ها و دستگاه‌های اجرایی شهر برای پیشبرد اهداف خود بهره گیرد.

محل ضعف مدرسه؛ نقطه قوت ورود معضلات رفتارهای اجتماعی

مدیر آموزش و پرورش بابل نیز اظهار کرد: مدرسه زیستگاه است نه گذرگاه، زندگی در دنیای امروز زندگی در مدرسه عشق و اراده است، کلاس درس تنها تداعی خاطره‌ها و دانش‌آموزان اعضای اصلی پیکره فردای جامعه پویا هستند.

همت احمدی با اشاره به اینکه محل ضعف مدرسه نقطه قوت ورود معضلات رفتارهای اجتماعی است، افزود: مدرسه محل ایجاد مهارت‌های زندگی است، امروز دنیا به این باور رسیده است که مدرسه تنها سرای آموختن نیست بلکه سرای ساختن و خلق امتداد شناسایی قابلیت‌ها و ارائه مهارت‌های زندگی به‌عنوان سرمایه اجتماعی است که در مدرسه رقم می‌خورد.

مدیر آموزش و پرورش بابل تصریح کرد: از نظر صاحب‌نظران یادگیری درست در مدرسه امن و پویا صورت می‌گیرد.

احمدی خواستار توجه به محتوای دروس و آبادانی مدارس شد و گفت: فلسفه وجود شورای آموزش و پرورش بابل استفاده از ظرفیت موجود شهر است و توجه داشته باشیم هر نگاهی که برای توانمندسازی و ارتقا کیفیت مدرسه باشد در سرنوشت دانش‌آموزان نیز تأثیرگذار است.
منبع : فارس
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴