تاریخ انتشارسه شنبه ۱۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
کد مطلب : ۲۲۲۷۳۰
مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه گفت: با مجموعه اقدامات پیشگیری و آگاه‌سازی مردم، ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی گلوگاه تقریبا به صفر رسیده است.
۱
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از گلوگاه ما، رضا پورفلاح سیدمحله در نشست خبری با جمعی از خبرنگاران شرق مازندارن اظهار کرد: گلوگاه به عنوان پایلوت ایجاد صنایع تبدیلی انجیر در استان انتخاب شده و با کمک جشنواره انجیر، محصولات تولیدی، دانش و علم تولید انجیر را به عنوان یک برند ارائه می‎کنیم.

وی افزود: در سال گذشته میزان اعتبارات مصوب این مدیریت 21 میلیارد و 330 میلیون ریال بود که از این مقدار حدود 12 میلیارد ریال تخصیص پیدا کرد.

 

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه خاطرنشان کرد: اعتبارات قابل توجه دیگری از محل پروژه استانی و ملی نیز در قالب پروژه‌های یکپارچه‌سازی اراضی، آبیاری تحت فشار، ایجاد کارگاه توانمندسازی زنان روستایی و مکانیزاسیون کشاورزی برای این شهرستان جذب شده است.

 

پورفلاح تصریح کرد: با مجموعه اقدامات پیشگیری و آگاه‌سازی مردم، ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی زراعی و باغی گلوگاه تقریبا به صفر رسیده است.

 

وی از برگزاری کلاس‌های آموزشی برای 3 هزار نفر بهره‌بردار در سال گذشته خبر داد و افزود: بیش از 700 دامداری کوچک روستایی و 22 واحد دامداری صنعتی در گلوگاه مشغول به فعالیت هستند که یک هزار و 200 تن سبوس یارانه‌ای نیز بین دامداران توزیع شد.

 

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه ادامه داد: طرح‌های ارائه شده در سال 95 به اعتباری بالغ بر 20 میلیارد ریال نیاز دارد که تاکنون 15 میلیارد ریال آن به تصویب رسیده است.

 

پورفلاح گفت: این طرح‌ها شامل تامین آب کشاورزی، احداث استخر، برگزاری کلاس‌های ترویجی، بهسازی اماکن دامی، توسعه باغ‌ها و افزایش سطح کاشت سیفی‌جات از جمله این طرح‌ها است.

 

وی از ایجاد 100 هکتار باغ در اراضی شیب‌دار در سال 95 خبر داد و افزود: این امر با اعتبار 18 میلیارد ریال که شامل احداث باغ و تامین آب و ایجاد استخر است در شهرستان احداث می‌شود.

 

مدیر جهاد کشاورزی گلوگاه تصریح کرد: کشت کلزا در اولویت نخست قرار دارد و سهمیه گلوگاه یک هزار و 300 هکتار است که با تدابیر اتخاذ شده بالغ بر 13 تن بذر اصلاح شده در اختیار کارگزاران قرار گرفته و مشکلی در تامین نهاده‌های کشاورزی نیز وجود ندارد.

 

پورفلاح در پایان گفت: مطالعه و احداث پروژه آبیاری تحت فشار و قطره‌ای در دستور کار قرار دارد که برای این کار مبلغ 70 میلیون تومان به ازای هر هکتار به صورت بلاعوض به کشاورزان تعلق می‌گیرد و برای سطح‌های تجمیعی میزان 85 درصد کل هزینه پروژه پرداخت می‌شود.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴