تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۸
کد مطلب : ۲۱۶۱۸۸
بر اساس ابلاغیه جدید، مسافران ورودی از کشور ارمنستان حق همراه داشتن فرآورده های گوشتی ندارند.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، یکی از برنامه های مسئولان وزارت خارجه و سازمان میراث فرهنگی در همه دولت ها، تلاش برای لغو یا کاهش شرایط اخذ روادید برای مسافران ایرانی بوده است اما به علت برخی کم کاری ها و البته فشارهای سیاسی برخی کشورهای غربی، این روند همواره با کندی و کارنامه ضعیف همراه بوده است.

هم اکنون تنها برخی کشورها مانند ترکیه، مالزی، کنیا و گرجستان شرایط ساده ای را برای حضور مسافران ایرانی در کشورشان در نظر گرفته اند و در بقیه موارد حتی سفر به کشورهایی چون عراق و افغانستان نیز نیازمند صرف هزینه و وقت برای اخذ روادید هستیم.

طی هفته های گذشته نیز و پس از موافقت هیات دولت ارمنستان، با ابلاغیه یک مسئول ارشد اجرایی به محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان، اعلام شده است که به استناد تبصره 43 قانون بودجه اصلاحی سال 1343، برقراری لغو روادید برای دارندگان گذرنامه های سیاسی، خدمت، عادی و مدارک مسافرتی بازگشت (برگ عبور)، بین دولت جمهوری اسلامی ایران و دولت ارمنستان، به شرط عمل متقابل مجاز است.

البته پیش از این نیز به علت شرایط آسان سفر و هزینه های پایین آن، صدها هزار نفر از هموطنان ایرانی، سالانه به این کشور سفر می کردند و متاسفانه به علت نبود شرایط مناسب همچون تنوع رستورانهایی با غذای حلال، تورلیدرهای برخی از آژانس ها جهت رضایت مسافران و تبلیغ سفر به شهرهایی چون ایروان، اعلام میکردند که گوشت حلال برای مسافران ایرانی در نظر گرفته و طبخ می شود.
ورود گوشت از ارمنستان
اما این موضوع دوام زیادی نداشته است چراکه بر اساس ابلاغیه هواپیمایی نفت که یکی از ایرلاین های فعال در پرواز به ارمنستان است، مسافران ورودی از کشور ارمنستان، حق همراه داشتن فرآورده های گوشتی ندارند.

هواپیمایی نفت در تشریح علت این ممانعت تصریح کرده است که مقررات گمرکی ایران اجازه ورود فرآورده های گوشتی حیوانات حرام گوشت به داخل کشور را نمی دهد و اگر مسافران ورودی از ارمنستان، فرآورده گوشتی به همراه داشته باشند بر اساس مقررات، به عنوان کالای ممنوعه از ورود آن ممناعت به عمل خواهد آمد.
منبع : صبحانه
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴