تاریخ انتشارسه شنبه ۱۵ تير ۱۳۹۵ - ۰۱:۱۱
کد مطلب : ۲۰۷۲۰۶
روزنامه‌هاي اجاره‌اي شرق و آرمان و اعتماد، به جاي عضو مركزيت كارگزاران، خبر كيهان را تكذيب كردند.طبق اسناد كيهان اسحاق جهانگيري حداقل تا سال 93 عضو هيئت مديره شركت سيمان تهران بوده است.
۰
plusresetminus
پاداش 865 ميليون توماني اسحاق جهانگيري و چند عضو ديگر هيئت مديره شركت سيمان تهران
به گزارش بلاغ، كيهان در گزارشي از پاداش 865 ميليون توماني اسحاق جهانگيري و چند عضو ديگر هيئت مديره شركت سيمان تهران در طول چند سال خبر داده بود، اما شركت سيمان اين خبر را به نيابت از جهانگيري تكذيب كرد كه در اتفاقي قابل تأمل به تيتر صفحه اول روزنامه‌هاي زنجيره‌اي آرمان و شرق و اعتماد تبديل شد، حال آن كه جوابيه و تكذيبيه را به روزنامه‌اي كه خبر را منتشر كرده ارسال مي‌كنند. روزنامه‌هاي ديگر نيز اخلاقاً تنها در صورتي مي‌توانند اين تكذيبيه را منتشر كنند كه كنار آن اصل خبر را نيز منتشر نمايند.

طبق اسناد كيهان اسحاق جهانگيري حداقل تا سال 93 عضو هيئت مديره شركت سيمان تهران بوده است.

در عين حال پيش از اين فياض شجاعي دادستان ديوان محاسبات در اظهارنظري با اشاره به نقش جهانگيري گفت: «از سال 82 براساس موافقت وزير صنايع و معادن حقوق و مزاياي مديرعامل و اعضاي هيئت مديره بانك صنعت و معدن مطابق حقوق و مزاياي سازمان گسترش و نوسازي صنايع تجويز شد. سازمان گسترش و نوسازي صنايع، مقررات خاصي براي بحث پرداختي خود داشتند؛ بنابراين وزير صنايع و معادن وقت در سال 82، حقوق و مزاياي كاركنان بانك صنعت و معدن را با حقوق و مزاياي سازمان گسترش مطابقت داد؛ از آن تاريخ در بانك صنعت و معدن پرداخت‌ها بر آن منوال انجام مي‌شد».

بر اساس آنچه دادستان ديوان محاسبات گفته، در حقيقت اسحاق جهانگيري كه در دولت اصلاحات عهده‌دار وزارت صنايع ومعادن بوده، حقوق و مزاياي كاركنان بانك صنعت و معدن را باحقوق و مزاياي سازمان گسترش تطبيق داده و بر همين اساس حقوقها افزايش يافته است.

دادستان ديوان محاسبات در ادامه تصريح كرده است: دولت احمدي‌نژاد در دو ماه پاياني خود بنا داشته اين تصميم سال 82 اسحاق جهانگيري را به بقيه بانكها هم تسري بدهد اما مجلس اصولگراي وقت اين مصوبه را ملغي كرده و مانع اين سرايت مي‌شود. با اين حال نهايتاً دولت روحاني در مهر و آبان سال 92 با تصويب «فوق‌العاده خاص» موج دوم اين حقوق‌هاي نجومي را كليد مي‌زنند و بانكها و بيمه‌ها نيز با اجتهاد خاص خود و گنجاندن اين مبلغ فوق‌العاده در پايه حقوقي برخي مديران، از اين فوق‌العاده خاص، به صورت خاص‌تري بهره‌مند مي‌شوند.
منبع : مشرق
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴