BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> اخراج 35 هزار کارمند مخابرات آمریکا پس از اعتراض به کمی حقوق! | بلاغ نیوز
تاریخ انتشاريکشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۷
کد مطلب : ۱۹۷۷۷۰
شرکت بزرگ مخابراتی آمریکا هزاران نفر از کارکنان خود را پس از اینکه در اعتراض به پایین بودن حقوق خود اعتصاب کردند، اخراج کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، کارگران آمریکایی مدتی است جنبش «مبارزه برای 15 دلار» را تشکیل داده‌اند. این جنبش برای اولین بار در بخش غذاهای فوری (فست‌فود) آمریکا  آغاز شد اما به سرعت به دیگر حوزه‌های فعالیت که دستمزدها در آن پایین است مانند پرستاری در منزل، توزیع کالا و... گسترش پیدا کرد. بر اساس قانون فدرال آمریکا، حداقل دستمزد یک ساعت کار در آمریکا از سال 2009، هفت دلار و 25 سنت است و  کارگران آمریکایی اکنون خواهان افزایش آن به 15 دلار هستند.
اما این تنها کارگران بخش غذا نیستند که خواهان افزایش حداقل دستمزدها و بهبود شرایط کاری شده‌اند هزاران کارگر شاغل در شرکت مخابراتی  «ورایزن» آمریکا نیز با اعتصاب و تظاهرات خواستار افزایش حقوق و بهبود شرایط کاری شده‌اند.

اما این اعتصاب برای آنها  بسیار گران تمام شد. وزارت کار آمریکا خبر داده که مسئولان این شرکت تمام 35 هزار کارمند و کارگر اعتصابی را اخراج کرده‌اند!

بر اساس اعلام وزارت کار آمریکا، کارکنان «ورایزن» که شامل تکنسین‌ها، نمایندگان بخش خدمات مشتریان و کارکنان بخش خدمات تلفن و تلویزیون این شرکت هستند در ماه آوریل (اردیبهشت) و در پی اعتصاب گسترده «ورایزن»، فرصت شغلی خود را از دست دادند.

پنجشنبه گذشته نیز هزاران نفر از کارگران شاغل در فروشگاه‌های مواد غذایی مک دونالد در آمریکا در هوای به شدت بارانی و توفانی در برابر ساختمان مرکزی این فروشگاه زنجیره‌ای در شیکاگو تجمع کردند و به پائین بودن حقوق و دستمزدهایشان اعتراض کردند. این معترضان عضو جنبش«مبارزه برای 15 دلار» هستند.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴