سناتور ارشد حزب دموکرات آمریکا مطرح کرد

تلاش برای تمدید 10 ساله قانون تحریم‌های ایران

تاریخ انتشارسه شنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۵ - ۰۱:۲۶
کد مطلب : ۱۸۲۰۵۸
سناتور ارشد حزب دموکرات آمریکا که از حامیان سرسخت رژیم صهیونیستی است وعده داده دیگر نمایندگان را برای تمدید 10 ساله یک قانون ضدایرانی که سال 2016 منقضی می‌شود، متقاعد خواهد کرد.
۰
plusresetminus
تلاش برای تمدید 10 ساله قانون تحریم‌های ایران
به گزارش بلاغ، «بن کاردین» نماینده حزب دموکرات در مجلس سنای آمریکا در اظهاراتی که روز یکشنبه منتشر شده گفته تلاش خواهد کرد کنگره را برای تمدید ده ساله یک قانون ضدایرانی که تا چند ماه دیگر منقضی می‌شود، متقاعد کند.
«قانون تحریم‌های ایران» سال 1996 با عنوان «قانون تحریم ایران و لیبی» (معروف به «داماتو») به تصویب رسید. این قانون هر 10 سال منقضی می‌شود و بایستی تمدید شود.

نمایندگان کنگره آمریکا با توجه به منقضی شدن قانون تحریم ایران در دسامبر 2016 در ماه ‌های گذشته بارها گفته‌اند قصد تمدید آن را دارند.

سناتور بن کاردین، عضو ارشد حزب دموکرات در کمیته روابط خارجی مجلس سنا به پایگاه JTA گفت: «بر سر اینکه مجبور به تمدید تحریم‌ها علیه ایران هستیم، توافق کلی وجود دارد و ما باید این کار را قبل از انقضای آن در پایان سال جاری، انجام دهیم.»

او این اظهارات را پنجشنبه در مصاحبه با این رسانه مطرح کرده، اما JTA، آنها را روز یکشنبه منتشر کرده است.

به گزارش فارس،کاردین با بیان اینکه فعال نگاه داشتن تحریم‌ها علیه ایران ضروری است اضافه کرد: اگر بخواهم از جایگاه نماینده ارشد حزب دموکرات در کمیته (روابط خارجی سنا) و به نیابت از نمایندگان این حزب صحبت کنم، ما اگر مایل به انجام وظیفه‌مان هستیم می‌توانیم این کار را سریع انجام دهیم.

برای تحریم ایران قادر به هر کاری هستیم
در همین حال، یک مقام دولت آمریکا ضمن درخواست از نمایندگان مخالف برجام در کنگره برای عدم تمدید یک قانون ضدایرانی در حال انقضا، تاکید کرد که واشنگتن با توجه به قوانین جاری این کشور قادر خواهد بود هر کار لازم برای تحریم ایران، به بهانه انجام اقدامات غیرمرتبط با برجام را انجام دهد.

این مقام آمریکایی به نوشته JTA به قانون‌های دیگری اشاره کرد که می‌توانند تحریم‌ها علیه ایران را بازگردانند و یا این کشور را به دلایل انجام فعالیت‌های غیرمرتبط با برجام، مانند آزمایش‌های موشکی اخیر تنبیه کنند.

این مقام آمریکایی گفت: ما با قانون موجود، قادر به انجام هر کاری که لازم باشد (برای تحریم ایران) هستیم.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴