قائم‌مقام وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات خبر داد

عزم روسیه برای سرمایه‌گذاری 40 میلیارد دلاری در ایران

تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۷:۱۶
کد مطلب : ۱۷۷۷۴۸
قائم‌مقام وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در جلسه افزایش سهم تجارت ایران با کشورهای شمال خزر در ساری گفت: روسیه 40 میلیارد دلار در بخش زیرساخت‌های کشور سرمایه‌گذاری می‌کند که 5 میلیارد دلار از این میزان در حال اجراست.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، مهدی محتشمی مهم‌ترین طرح اجرایی از محل منابع مالی روسیه را در ایجاد زیرساخت‌های ریلی، برقی کردن خط ریلی گرمسار اینچه‌برون (350 کیلومتر از این خط در محدوده مازندران است) در محور راه‌آهن شمال اعلام کرد.

وی همچنین با اشاره به بازار واردات سالانه 450 میلیارد دلاری محصولات کشاورزی روسیه افزود: با امضای سند قرنطینه گیاهی و دارویی بین روسای جمهور روسیه و ایران، برای 19 شرکت ایرانی مجوز صادرات محصولات کشاورزی صادر شد که سهم مازندران در صادرات آبزیان، طیور و فرآورده‌های لبنی است.

محتشمی، بالا بودن تعرفه گمرکی و دریافت ارزش افزوده را مهم‌ترین مانع صادرات کالاهای ایرانی به روسیه برشمرد و خاطرنشان کرد: در توافق جدید که قرار است 22 مارس در اتحادیه اوراسیا صورت گیرد، برای سهولت و رونق تجارت، تعرفه گمرکی و ارزش افزوده برای کالاهای ایرانی کاهش می‌یابد.

قائم‌مقام وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات در امور بین‌الملل، بازتعریف روابط پولی برای جذب منابع مالی کشورهای خارجی، بررسی ایجاد کریدور سبز گمرکی برای صادرات محصولات کشاورزی، ساماندهی وضعیت گمرکات، تسهیل صدور روادید برای تجار ایرانی به روسیه را از مهم‌ترین برنامه‌های تجاری در حال رایزنی در کمیسیون‌های تجاری کشور عنوان کرد.

به گفته محتشمی با تغییر مسیر تجارت 20 میلیارد دلاری روسیه به کشورهای حوزه خلیج‌‌فارس از تنگه بوسفر و عبور از مسیر دریایی ایران فرصت مناسب برای کشور به‌ویژه مازندران در افزایش سهم ترانزیت فراهم می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴