با هدف تحریم رژیم صهیونیستی در حال برگزاری است

«هفته مقابله با آپارتاید اسرائیل» در ۲۵۰ شهر و دانشگاه جهان

تاریخ انتشارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۱:۲۰
کد مطلب : ۱۷۷۰۵۴
به مناسبت فرارسیدن «هفته مقابله با آپارتاید اسرائیل» کمیته‌ها و کمپین‌های ضدصهیونیستی در شهرهای مختلف دنیا به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند و بار دیگر بر حقانیت مردم فلسطین مقابل تجاوزگری‌های رژیم اشغالگر تأکید می‌کنند.
۰
plusresetminus
«هفته مقابله با آپارتاید اسرائیل» در ۲۵۰ شهر و دانشگاه جهان
به گزارش بلاغ، کمیته ملی تحریم اسرائیل از سه‌شنبه (1 مارس) در نوار غزه فعالیت‌های خود را در ضمن فعالیت‌های هفته مقابله با «آپارتاید اسرائیل» و شهرک‌سازی صهیونیست‌ها در فلسطین آغاز کرده است.

خبرگزاری «فلسطین الیوم» گزارش داد، این فعالیت‌ها در 250 شهر و دانشگاه در سراسر دنیا همزمان با فلسطین برگزار می‌شود تا تأکیدی بر حقانیت مردم فلسطین در مقاومتشان در برابر صهیونیست‌ها باشد.

«عبد الرحمن أبو نحل» هماهنگ کننده کمیته ملی تحریم اسرائیل در غزه تأکید کرد که فعالیت‌های این نهاد بیشتر بر ابعادی متمرکز خواهد بود که در راستای انزوای دانشگاهی، فرهنگی و نظامی رژیم صهیونیستی فعالیت باشد.

وی همچنین اظهار داشت که فعالان فلسطینی و برخی از شهروندان کانادایی ایده اولیه این هفته را در سال 2005 مطرح کردند که در راستای نشان دادن تصویر واقعی اسرائیل فعالیت می‌کند.

ابونحل با اشاره به اینکه این فعالیت‌ها در کشورهای زیادی از دنیا در حال گسترش است گفت: در این هفته فیلم‌هایی درباره آرمان فلسطین نشان داده خواهد شد... و پیامی از سوی مهمترین فعالان تحریم و شخصیت‌های هنری و سیاسی در جهان است.

هماهنگ کننده کمیته ملی تحریم اسرائیل در غزه با تأکید بر عدم پذیرش هر گونه عادی‌سازی روابط با اسرائیل خاطر نشان کرد: «ما از رهگذر آن [تحریم] تلاش می‌کنیم که ملت بتواند حق خود را در تعیین سرنوشت اعمال کند» که این مسئله با پایان بخشیدن به اشغالگری اراضی اشغالی فلسطین و نظام تبعیض نژادی و بازگشت آوارگان فلسطینی به خانه و کاشانه خود امکان پذیر است.

وی درباره محاصره کردن اسرائیل نیز گفت: «زمانی که قدرت جنبش تحریم در فلسطین و دنیا افزایش یابد خطر راهبردی برای اشغالگری به شمار می‌رود».

ابونحل درباره دستاوردهای کمپین‌های تحریم نیز تأکید کرد که چنین کمپین‌هایی سبب شد که «شرکت فیولیا» همه پروژه‌های خود با اسرائیل را در سال گذشته کنار بگذارد. این مسئله نیز بیش از 25 میلیارد دلار خسارت برای آن در پی داشت. کما اینکه شرکت «اورانج» فرانسه نیز مشارکت خود را با شرکت «پارتنر» اسرائیل قطع کرد. از سوی دیگر کلیسای آزاد «میثودی» در آمریکا نیز 5 بانک وابسته به اسرائیل را تحریم کرد و در آن سرمایه‌گذاری نکرد.

این کلیسا یکی از کلیساهای مهم پروتستان‌ها در آمریکا به شمار می‌رود که بیش از 80 میلیون پیرو دارد.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴