تاریخ انتشاردوشنبه ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۶:۲۷
کد مطلب : ۱۷۲۴۶۳
یک کارشناس ارشد بازارهای مالی گفت: از لحاظ اقتصادی هنوز اتفاقی در کشور رخ نداده و وعده‌ها به صورت جدی محقق نشده است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، شاهین شایان آرانی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه تنها چند قرارداد امضا شده، افزود: این قراردادها باید منجر به افزایش سود و درآمد برای شرکت‌ها شود.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، در صورتی که رشد اقتصادی محقق شود، بازار سرمایه هم رشد می کند، اما اگر رشد اقتصادی محقق نشود، هر تغییری در بورس رخ دهد، کاذب است.

وی در خصوص پیش‌بینی وضعیت بورس در ماه‌های آینده گفت: در حال حاضر همه منتظرند ببینند فضای کسب و کار چگونه تعیین می‌شود و وضعیت اقتصادی چگونه خود را نشان می‌دهد، اما هر زمان که رشد اقتصادی محقق شود، بورس هم رشد می‌کند. بنابراین بورس تهران تا پایان سال روند پرشتاب مثبت و منفی ندارد و مسیر آهسته خود را طی می‌کند.

شایان آرانی روند صعودی بورس در هفته‌های اخیر را یک پدیده صرفا روانی دانست و گفت: رشد بورس منوط به رشد اقتصادی بوده و اگر رشد اقتصادی محقق نشود، هر تغییری در بورس رخ دهد کاذب است.

وی در خصوص شرایط فعلی بورس گفت: بعد از اجرای برجام و لغو تحریم‌‌ها جو مثبتی در بازار سرمایه حاکم شد و بورس تهران رشد کرد که روند رشد آن طبیعی بود، ولی این رشد صرفا یک پدیده روانی بوده و انتظارات آینده را نشان می‌دهد زیرا در حال حاضر واقعیت خاصی در اقتصاد رخ نداده است که به رشد واقعی اقتصاد منجر شود لذا پدیده روانی بورس به صورت مقطعی و در سه هفته اخیر خود را نشان داد.

این کارشناس ارشد بازار سرمایه با بیان اینکه در چند روز گذشته اصلاحاتی در بورس انجام و قیمت‌ها تعدیل شد، خاطرنشان کرد: با این حال بازار سرمایه باید به‌گونه‌ای مدیریت شود که پدیده حباب در آن رخ ندهد که البته اصلاحات انجام شده در روزهای گذشته برای بازار سرمایه مناسب بود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴