مسئول كميته اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات مازندران:

22 بهمن؛ آغاز تبليغات انتخاباتی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۰
کد مطلب : ۱۷۱۲۴۹
مسئول كميته تبليغات و اطلاع‌رسانی ستاد انتخابات مازندران از آغاز تبليغات انتخاباتی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری از 22 بهمن خبر داد.
۰
plusresetminus
22 بهمن؛ آغاز تبليغات انتخاباتی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری
به گزارش بلاغ، احمد مظفری اظهار کرد: پس از انتشار رسمی اسامی نامزدها،  فعالیت‌های تبلیغاتی انتخاباتی آنان 15 روز قبل از اخذ رای شروع و تا 24 ساعت قبل از اخذ رای ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در راستای برخورداری یكسان نامزدهای مجلس خبرگان رهبری و كنترل نحوه تبلیغات، كمیسیونی با عنوان كمیسیون بازرسی تبلیغات انتخابات خبرگان در استانداری مازندران تشكیل شده است

دبیر شورای اطلاع رسانی مازندران تاكید كرد: جلسات این كمیسیون با حضور استاندار، بالاترین مقام قضایی استان، رئیس ناظران شورای نگهبان در استان و مدیر صدا و سیمای مركز استان تشكیل شده و بر روند تبلیغات نامزدها نظارت خواهند کرد.

مظفری ادامه داد: بر اساس تبصره 1 ماده 26 تبلیغات انتخابات مجلس خبرگان رهبری،  استفاده از هر گونه آثار تبلیغاتی نامزدها اعم از كاغذی، پارچه ای، مقوایی و فلزی و یا هر جنس دیگر با ابعاد بیشتر از 70 × 100 سانتیمتر ممنوع است.

مدیركل روابط عمومی استانداری مازندران اضافه كرد: بر اساس ماده 25 تبلیغات انتخابات،  استفاده از وسایل، كاركنان و سایر امكانات دولتی و موسسات و شركت‌های وابسته به دولت، نهادهای انقلاب اسلامی، جایگاه‌های خطابه نماز جمعه، دانشگاه‌ها و شهرداری‌ها و كلیه دستگاه‌هایی كه از بودجه عمومی كشور به هر مقدار استفاده می‌کنند برای تبلیغات كلیه نامزدهای خبرگان اكیدا ممنوع است.

وی تصریح کرد: مطابق ماده ۲۴، نامزدهای خبرگان، با هر سمتی كه داشته باشند به طور یكسان مشمول این مقررات بوده و نباید تحت هیج عنوان، بیش از آنچه توسط كمیسیون بازرسی تبلیغات تعیین شده، از صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند و صدا و سیما نیز نباید از هنگام انتشار پذیرش نامزدی تا تعیین نتیجه برنامه های دیگر آنها را پخش كند

مظفری افزود: در راستای آیین نامه تبلیغات انتخابات خبرگان، برنامه های رادیویی و تلویزیونی داوطلبان مجلس خبرگان رهبری از طریق صدا و سیمای مركز مازندران ضبط و پخش آن از بیست و دوم بهمن آغاز و تا چهارم اسفند ادامه خواهد داشت.

مظفری در تشریح تبلیغات صدا و سیما برای خبرگان رهبری اظهار داشت: برنامه‌های تلویزیونی داوطلبان ساعت 22 به مدت 20 دقیقه و برنامه‌های رادیویی نیز ساعت 9:30 به مدت 25 دقیقه پخش خواهد شد و هر یک از برنامه‌های تولید شده با حضور داوطلبان در یک نوبت باز پخش می‌شود.

وی در ادامه گفت: احوال شخصی، سوابق فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، انقلابی و مبارزاتی، مسئولیت‌ها، سوابق علمی، تحصیلات، آثار و تالیفات و تبیین جایگاه و اهمیت مجلس خبرگان رهبری و ولایت فقیه، تبیین دستاوردهای انقلاب و شاخص های نمایندگی مجلس خبرگان رهبری بخشی از محورهای سخنان داوطلبان مجلس خبرگان رهبری در تبلیغات رادیویی و تلویزیونی خواهد بود.

مظفری در پایان یادآور شد: بر اساس ماده ۲۱ قانون انتخابات، برنامه‌های تبلیغاتی رادیو و تلویزیونی نامزدهای انتخابات خبرگان باید قبل از پخش، ضبط شود و مورد تایید كمیسیون بازرسی تبلیغات انتخابات خبرگان رهبری استان قرار گیرد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴