معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت مازندران خبر داد

عدم برگزاری نمایشگاه های بهاره و جایگزینی فروش فوق العاده در نوروز 95

تاریخ انتشاردوشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵
کد مطلب : ۱۶۷۲۵۱
معاون امور بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در نشست مشترک با اتاق اصناف و اتحادیه های صنفی از حذف نمایشگاه بهاره و برگزاری فروش فوق العاده با همکاری سازمانهای صنفی، فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای و فروشگاه های تعاونی مصرف خبر داد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ به نقل از مازند اصناف؛ ابراهیم یعقوبی در نشست مشترک با اتحادیه ها و اتاق اصناف از حذف نمایشگاه بهاره و برگزاری فروش فوق العاده با همکاری سازمانهای صنفی، فروشگاه های بزرگ و زنجیره ای و فروشگاه های تعاونی مصرف  خبر داد.


وی با بیان اینکه به منظور تنظیم بازار و کنترل قیمت آن دسته از کالاهایی که در ایام پایانی سال با افزایش تقاضا مواجه می شود باید تدابیر لازم برای حفظ حقوق شهروندان لحاظ شود؛ افزود: برای تحقق امر مذکور و ایجاد فضای سالم رقابتی از طریق برگزاری فروش فوق العاده با رعایت موارد مد نظر از افزایش احتمالی  قیمت و بروز التهاب در سطح بازار جلوگیری گردد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران خاطرنشان کرد: با توجه به حذف نمایشگاه های بهاره و پاییزه، واحدهای صنفی و فروشگاهی، با اجرای فروش فوق العاده با قیمت 15 درصد ارزان تر از بازار فعلی در پایان سال اقدام و با هماهنگی اتاق های اصناف و اتحادیه های صنفی مرتبط برنامه ریزی و اجرا شود .

یعقوبی همچنین در راستای هماهنگی لازم جهت مشارکت فعال گفت: هماهنگی صنوف بالاخص واحد های تحت پوشش اتحادیه های صنفی، تولید کنندگان و فروشندگان پوشاک و مانتو، کیف و کفش، مواد غذایی و پروتئینی  و خشکبار و ... ضروری است.

وی در پایان ضمن تاکید بر بر رسانه ای کردن و اطلاع رسانی گسترده حذف نمایشگاه های بهاره و اجرای فروش فوق العاده واحدهای صنفی و فروشگاهی ویژه ایام نوروز در پایان سال جاری، اظهار کرد: تمهیدات لازم به منظور  بهره برداری از امکانات رسانه ای در جهت اطلاع رسانی گسترده مردم  و همشهریان به عمل آید.

شایان ذکر است در قسمتی از متن بخش نامه ارسالی به سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور، در خصوص عدم برگزاری نمایشگاه های بهاره در سال جاری آمده است:

تاکید می گردد با امعان نظر به حقوق، انتظارات و نیز جایگاه قانونی صنوف در تامین و توزیع اقلام مورد نیاز شهروندان، ضمن جلوگیری از برگزاری هر گونه نمایشگاه از سوی سازمان دولتی، نهادهای عمومی و یا اشخاص در سطح آن شهرستان که بعضا بدون مجوز نسبت به برپایی نمایشگاه اقدام می کنند؛ از اتاق های اصناف و اتحادیه های صنفی خواسته شود با برپایی برنامه های حراج و فروش فوق العاده واقعی، زمینه های رضایت مصرف کنندگان فراهم کنند.

گفتنی است این نشست با حضورمدیران عامل اتحادیه شرکتهای تعاونی مصرف ( فرهنگیان ، کارگران)، فروشگاه های زنجیره ای رفاه، شرکت اتکا و اتاق اصناف مرکز استان همراه بود.

 
انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴