تاریخ انتشارچهارشنبه ۲ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۵
کد مطلب : ۱۵۹۸۹۱
دو عضو شورای رقابت اعلام کردند: این شورا در جلسه اخیر خود پرونده موسوم به رانت 650 میلیون یورویی را بررسی و ایجاد انحصار، رانت، شکل‌گیری بازار غیررقابتی و پرداخت به یک جریان خاص را تایید کرد.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، نادر قاضی‌پور از برگزاری جلسه دوشنبه هفته جاری شورای رقابت درباره رانت پرونده 650 میلیون یورویی خبر داد و گفت: در این جلسه موضوع شکایت احمد توکلی نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی علیه ولی‌الله سیف رئیس کل بانک مرکزی و محمدرضا  نعمت‌زاده وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح شد.

این عضو شورای رقابت و نماینده مجلس افزود: اعضای شورا به این نتیجه رسیدند که این رانت و اختصاص مبلغ 650 میلیون یورو، خارج از ضوابط و نوبت برای واردات کنجاله سویا به یک فرد پرداخت و این امر منجر به ایجاد انحصار و شکل‌گیری یک بازار غیررقابتی شده است. در اصل انحصار این پرونده به تایید اعضای شورای رقابت رسید و در مجموع جلسه بسیار مثبت ارزیابی می‌شود.

همچنین محمدعلی مددی عضو دیگر شورای رقابت با اشاره به بررسی پرونده 650 میلیون یورویی در جلسه شورا عنوان کرد: شورا تایید کرد که اختصاص مبلغ مذکور برای واردات کنجاله سویا به یک فرد رانت بوده است، همچنین مطرح شد که این اقدام به صورت انحصاری بوده و خلاق قانون صورت گرفته و واگذاری به یک جریان مطرح است.

گفتنی است اوایل اردیبهشت ماه سال گذشته اخباری مبنی بر امتیاز ویژه وزارت صنعت، و بانک مرکزی به یک واردکننده خوراک دام مطرح شد و بر این اساس شورای رقابت به منظور بررسی انحصار وارد این موضوع شد.

بر اساس ادعاهای مطرح شده، طبق تفاهم‌نامه بانک مرکزی با یک شرکت خصوصی، این شرکت توانست 650 میلیون یورو و معادل 900 میلیون دلار کالا را بدون پرداخت معادل ریالی آن قبل از واردات، وارد کشور کند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴