تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۴ - ۰۷:۳۰
کد مطلب : ۱۵۶۴۳۷
در یک سخنرانی با موضوع "بذر امید" آنهم در دانشگاه امیرکبیر، سخنران آنچنان نعل‌وارونه زد که واقعاً از خجالت امید و قوت قلب دادن به دانشجویان در آمد و هرچه که نام ناامیدی دارد را شرمنده خود کرد.
۰
plusresetminus
فلاکت ایران به روایت فدایی هاشمی/با این دوستان، کشور به دشمن نیاز ندارد
به گزارش خبرنگار بلاغ، غلامحسین کرباسچی دبیر کل حزب کارگزاران سازندگی از بزرگ‌شده‌های مکتب آقای هاشمی رفسنجانی، که در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در دانشگاه امیرکبیر سخن می‌گفت، با توجه به موضوع سخنرانی خود با عنوان "بذر امید"، آنچنان از امید و خوش‌بینی به آینده سخن گفت که موجب شگفتی شد!

دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی، که تعدادی از وزارتخانه‌های اقتصادی و صنعتی کشور در اختیار اعضای شاخص حزبش قرار دارد، با بیان اینکه ایران در بین 90 کشور جهان رتبه دوم فلاکت را داراست، به‌رغم اظهارات رئیس جمهور که تورم دو سال اخیر را نسبت به قبل بسیار کاهنده و دولت کنونی را در مهار تورم بسیار موفق ذکر می‌کند، گفت: مجموعه تورم و رکود منجر به فلاکت در جامعه ‌شده است.

کرباسچی، که حزبش 8سال دولت سازندگی آقای هاشمی رفسنجانی را در اختیار خود داشت و در 8سال اصلاحات نیز با وزرای اقتصادی خود، نقش اساسی را در کشور ایفاء کرد و طی دو سال اخیر نیز در دولت روحانی دارای تاثیرگزارترین نقش است، در ادامه اظهارات خود پیرامون عنوان سخنرانی گفت: طبق آخرین آمار دولت که اعلام‌شده است حدود 11 میلیون حاشیه‌نشین وجود دارد که این وضعیت مطلوبی نیست.
 
دبیرکل حزب کارگزاران سازندگی ادامه داد: آماری که توسط دولت اعلام‌شده آمار وحشتناکی است و می‌تواند برای جامعه مشکل‌ساز شود.

کرباسچی، که تخصص حزبش در افشاندن بذر "خودتحقیری" است و به غلط برای سخنرانی با موضوع "بذر امید" دعوت شده بود، تصریح کرد: در حال حاضر با توجه به آمار سال 93 که آمار جدیدی نیز هست جمهوری اسلامی ایران در بین 90 کشور جهان در ردیف دوم ازنظر فلاکت قرار داریم و این به آن معناست که مجموعه تورم و رکود، فلاکت را برای یک جامعه به بار می‌آورد.

وی در جهت تزریق امید و پمپاژ انرژی مثبت به جامعه ایرانی خود وفق موضوع سخنرانی با سنگ تمام گذاردن، گفت: از بین 177 کشور دنیا ما ردیف 144 در فساد اداری قرار داریم و برای کشوری که مذهبی است آمار وحشتناکی است.

وی با عدم اعلام مرجع آماری خود، به آمار طلاق در کشورمان اشاره و خاطرنشان کرد: اینکه آمار طلاق در جامعه اسلامی زیاد است نباید مایه افتخار باشد.

چندی قبل، اکبر ترکان، عضو حزب کارگزاران سازندگی و دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری ایران، با تحقیر دانشمندان و نخبگان و مخترعان کشورمان در نشست تخصصی صنعت خودرو، اظهار داشته بود: بگذارید با خود روراست باشیم. ما جز پخت آبگوشت بزباشی و قورمه سبزی در هیچ تکنولوژی صنعتی نسبت به جهان برتری نداریم.

سخنان این عضو فعال کارگزاران یادآور جملات روشنفکران دوره طاغوت است از جمله حسن تقی‌زاده که گفته بود: "ما باید از فرق سر تا نوک انگشتان پا فرنگی شویم"، یا رزم‌آرا (نخست وزیر وقت)، که اظهار داشته بود: "ایرانی‌ها بدون کمک غرب یک لولهنگ (آفتابه) نمی‌توانند بسازند".

نتیجه قهری چنین اندیشه‌ای، مفتون و شیفتگی نسبت به غرب و عبور از خود و نادیده گرفتن هویت ملی و تاریخی ملت بزرگ ایران اسلامی و در مآل وابستگی به غرب است که با اهداف انقلاب اسلامی در تعارض ذاتی قرار دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴