تاریخ انتشارسه شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۴ - ۲۳:۳۴
کد مطلب : ۱۴۹۵۱۹
در حالي كه بسياري از رسانه‌ها در اين روزها سرگرم دعوت از مهمان در نمايشگاه مطبوعات هستند، روز گذشته ساختمان خبرگزاري فارس ميزبان برگزاري مراسم بزرگداشت «مرتضي سرهنگي»، سردمدار ادبيات دفاع مقدس و انقلاب بود...
۰
plusresetminus
مدال افتخار روي سينه سردار ادبيات جنگ
به گزارش بلاغ، در حالي كه بسياري از رسانه‌ها در اين روزها سرگرم دعوت از مهمان در نمايشگاه مطبوعات هستند، روز گذشته ساختمان خبرگزاري فارس ميزبان برگزاري مراسم بزرگداشت «مرتضي سرهنگي»، سردمدار ادبيات دفاع مقدس و انقلاب بود؛ چهره‌اي كه به گفته سيدنظام‌الدين موسوي با اصرار زياد راضي به برگزاري چنين مراسمي شده است.

از او به عنوان «پير ادبيات دفاع مقدس» ياد مي‌شود؛ چراكه سرهنگي پير شد تا جريان ادبيات دفاع مقدس پا بگيرد. پنجاهمين عصرانه ادبي فارس‌ عصر روز گذشته با عنوان «راوي عشق» به بزرگداشت مرتضي سرهنگي اختصاص داشت. سرهنگي كه اكنون مدير دفتر ادبيات و هنر مقاومت حوزه هنري است از پايه‌گذاران جريان ثبت خاطرات دفاع مقدس است. چهره‌اي كه از اواخر جنگ تحميلي، تأليف خاطرات جنگ را برعهده گرفت تا ادبيات كشور از اين منظر تهي نماند. اهميت وجود چنين شخصيتي باعث شده بود كه به‌رغم برگزاري همزمان نمايشگاه مطبوعات، سالن محل برگزاري بزرگداشت «مرتضي سرهنگي» در ساختمان خبرگزاري فارس مملو از جمعيت، به ويژه جمعيت خبرنگاران و شخصيت‌هاي معروف شود. در پيش‌زمينه سالن محل برگزاري اين مراسم جمله معروف مقام معظم رهبري خطاب به «سرهنگي» و چند شخصيت ادبي ديگر به چشم مي‌خورد كه مضمون آن اين بود: «‌من اگر شاعر بودم حتماً قصيده‌اي در وصف شماها مي‌گفتم.» حدود 100 نفر در اين مراسم حضور داشتند كه از جمله آنها مي‌توان به چهره‌هاي مهم حوزه ادبيات، شاعران و فعالان ادبيات انقلابي و نيز شخصيت‌هايي از سازمان‌ها و نهادهاي فرهنگي و هنري اشاره كرد كه خود را در روز گذشته به اين مراسم رسانده بودند. از عليرضا قزوه تا حجت‌الاسلام خاموشي، رئيس سازمان تبليغات اسلامي، حداد‌عادل، رئيس فرهنگستان ادب و نيز چهره‌هايي چون اسماعيل اميني، علي داوودي و ناصر فيض. مرتضي سرهنگي نيز كه به همراه خانواده خود به اين مراسم آمده بود در رديف ابتدايي سالن حضور داشت. در عين حال يكي ديگر از مهمانان اين برنامه هدايت‌الله بهبودي بود. دوست نزديك و همكار سرهنگي كه هر دو به دليل اهميت نقش‌شان در زنده نگه داشتن ادبيات و هنر انقلاب در عبارت معروف «سرهنگي‌ها و بهبودي‌ها» مورد اشاره مقام معظم رهبري قرار گرفته بودند نيز از ديگر مهمانان اين مراسم بود. مراسم روز گذشته بعد از تلاوت قرآن با قصيده زيباي عليرضا قزوه دنبال شد. شعري در وصف سرهنگي كه به مناسبت سالروز تولد 63 سالگي وي شامل 63 بيت بود. در ادامه اين مراسم چهره‌ها و شخصيت‌هاي مهم ديگري چون حداد‌عادل، خاموشي، مومني رئيس حوزه هنري به سخنراني پرداختند. در ادامه اين مراسم حداد‌عادل خاطره‌اي جالب توجه از سرهنگي را تعريف كرد: «بعد از جنگ و زماني كه در گروه مؤلفين كتب درسي بودم به دنبال خاطراتي از جنگ مي‌گشتيم تا آنها را به كتب درسي بياوريم اما تلاشمان بي‌ثمر بود. سال گذشته سرهنگي و دوستانش به فرهنگستان ادب آمدند تا درباره ادبيات انقلاب گزارشي ارائه دهند. طي آن گزارش آنها از انتشار 10 هزار عنوان كتاب درباره ادبيات دفاع مقدس خبر دادند.» در عين حال اشاره سيدنظام‌الدين موسوي به نحوه حضور سرهنگي در اين رويداد نيز از ديگر نكات جالب در اين مراسم بود، طوري كه وي گفت براي راضي كردن سرهنگي شخصاً به سراغش رفته و با اصرار زياد او را براي برگزاري اين مراسم راضي كرده است.
 
منبع : روزنامه جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴