تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۵
کد مطلب : ۱۴۶۷۲
فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران با بیان اینکه دفاع مقدس موجب انقلاب بزرگ فرهنگی شد، گفت: اسلام و وجود اسلام‌شناسی همچون مقام معظم رهبری عامل پویایی انقلاب ایران است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ،سردار سرلشکر "قاسم سلیمانی"، شب گذشته در جمع رزمندگان لشکر عاشورا و خانواده‌های شهدا در تالار همایش‌های مصلای امام خمینی(ره) تبریز در خصوص نحوه پرداخت به موضوع جنگ در آثار مختلف هنری تاکید کرد و گفت: درست است در فیلم‌ها، کتاب‌ها و نوشته‌هایی مختلف به جنگ پرداخته شده است، اما باید اذعان کرد به مسائل زیربنایی جنگ تا به امروز آنطور که باید و شاید پرداخته نشده است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران تصریح کرد: اسلام ناب محمدی و اسلام آمریکایی از جمله موضوعاتی هستند که به درستی تبیین نشده‌اند، دفاع مقدس ما تبلور حقیقی و عینی اسلام ناب محمدی است که در هیچ جنگی نمی‌توان نظیر آن را یافت و صاحبان آن جنگ هرگز نمی‌توانند اذعان کنند معرف مذهبشان است.

وی افزود: اگر آمریکا با جریانات و جنایاتی که در عراق و افغانستان و جاهایی دیگر انجام داده بگوید رفتار آنان نماد مسیحیت است افتضاح بزرگی است، اگر رژیم صهیونیستی رفتار سربازان خود را معرف دین حضرت موسی(ع) معرفی کند شرم‌آور و توهین بزرگ به پیامبر خود کرده و یعنی افتضاحی که قابل طرح نیست.

سليمانی تاکید کرد: اما وقتی به دفاع مقدس نگاه می‌کنیم می‌توان اذعان کرد شیعه یعنی دفاع مقدس، اسلام یعنی دفاع مقدس و در این بین نماد تربیت اهل‌بیت(ع) کسانی چون مهدی و حمید باکری، تجلایی، شفیع‌زاده و امثال این شهیدان والا مقام هستند و از این رو مهم‌ترین ویژگی دفاع مقدس ما نماد واقعی مذهب اسلام بودن آن است.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: تمام صحنه‌های دفاع مقدس دلنشین بود و رزمندگان ما در برخورد با دشمن مانند دوران رسول اکرم(ص) و امیرالمومنین(ع) رفتار کردند و با تاسی به ائمه اطهار(ع) حماسه‌ساز تاریخ اسلام و تشیع شدند.

وی افزود: در جنگ تحمیلی ملت ایران‌ با مظلومیت تمام اما با اقتدار به اباعبدالله(ع) در یک طرف و ارتش تا بن دندان مسلح دشمن در طرف دیگر قرار داشت که فقط حجم کمک‌های بلاعوض عربستان سعودی به صدام دو برابر حجم هزینه‌های ایران در دفاع مقدس بود اما ایستادگی و پیروزی در مقابل چنان ارتشی با اتکا به مذهب حاصل شد.

سلیمانی در ادامه به عنوان دومین نکته در خصوص ویژگی دفاع مقدس به تاثیرگذاری آن اشاره کرد و افزود: جنگ تحمیلی باعث تحولات بزرگی در جامعه ما شد و سبب انقلاب بزرگ فرهنگی شد که همه از جبهه‌ها به جامعه راه پیدا کرد و تاثیرات بزرگی در جامعه گذاشت.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: جنگ تحمیلی در همه ابعادش ناب بود و رزمندگان و شهدای ما به درجه و جایگاهی رسیدند که علمای بزرگ ما به حال آنان غبطه می‌خورند.

وی افزود: انسان صالح و پاک وقتی در راس جایی قرار می‌گیرد، تاثیر و تحولات بزرگی را حاصل می‌کند و جامعه را عطرآگین می‌کند و تاثیرات فراوان به جا می‌گذارد.

سليمانی در ادامه عامل تازگی و پویایی و فرسوده نشدن انقلاب را اسلام و وجود اسلام‌شناسی چون مقام معظم رهبری دانست.

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران گفت: در راس دفاع مقدس انسان‌های صالحی بودند که می‌توان اذعان کرد در اخلاق و شجاعت قله‌ آنان شهید مهدی باکری بود تابع محض ولایت بود که ذرات نورانی امام راحل را گرفته و آن را منتشر می‌کرد.

وی در ادامه ویژگی مهم شهید باکری را این عنوان کرد که براساس تعالیم اسلام به معنی واقعی کلمه خودش را در درون خودش کشته بود و واقعا وی را باید مالک اشتر نامید یا به عبارتی شهید باکری، سلمان حقیقی بود که درونش مالک داشت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴