تاریخ انتشارجمعه ۱ آبان ۱۳۹۴ - ۱۷:۴۲
کد مطلب : ۱۴۴۵۹۰
عزاداری ها به اوج خود ميرسد، دسته هاي سينه زني و زنجير زني از ساعات اوليه صبح به سمت...
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، با آمدن ماه محرم ، ماه سوگواري سيد و سالار شهيدان مردم در هر منطقه اي به عزاداري ميپردازند. جامه سياه بر تن و هيات هاي عزاداري بر پا ميکنند.کوچه ها  و پس کوچه ها ، ميادين شهر رخت عزا بر تن ميکند و جوانان به عشق امام حسين (ع) و ياران با وفايش سر گرم بر افراشتن خيمه ها و پارچه هاي سياه در گوشه و کنار پايتخت ميشوند.پير و جوان، کوچک و بزرگ را ميبيني که به عشق مولاي خود کمر ميبندند و خود را براي پذيرايي از عزاداران  حسيني آماده ميکنند.
 
* رزق و روزي هاي که پاي ديگ ها تقسيم ميشود
 
محرم که مي آيد، هيات هاي عزاداري رونق ويژه اي ميگيرند . همزمان ديگ هاي بزرگ روي اجاق ها مينشيند تا پذيراي نذري هاي باشند که دوست داران امام حسين (ع) نذر کرده اند . پشت همان در هاي که ديگ ها و بساط نذري به پا است، جماعتي منتظرند تا اين درها باز شوند و قسمتي از آن غذاي نذري سهم آنها شود، ميگويند غذاي امام حسين برکت دارد و براي گرفتن آن بايد صف ايستاد و منتظر ماند.
 
* سقاخانه هاي که ميزبان دلهاي حسيني شده است
 
سقاخانه ها در هر منطقه اي از شهر داير شده است. بالا و پايين شهر هم ندارد ؛ همه به عشق امام حسين(ع) و کربلاي حسيني به عزاداري ميپردازند و مرثيه خواني ميکنند . 
 
به يکي از سقاخانه ها ميروم و با آقاي غياثي که در ماه محرم نذر داشته صحبت ميکنم ؛ او ميگوييد امام حسين (ع) براي برپايي سنتهاي دين اسلام قيام کرده اند و هدفشان زنده نگه داشتن اسلام بوده است.ماه محرم برايم اهميت ويژه اي دارد و ما بايد راه ايشان را ادامه دهيم تا نگذاريم از ذهنها پاک شود. به طوري که با توسل به امام حسين (ع) هر ساله نذر خود را با چاي دادن به عزاداران امام حسين (ع) ادا ميکنم و از حال خوشي که موقع اين کار دارم لذت ميبرم.
 
* عاشورا راز عاشقي در دلهاي محبان
 
جاي جاي تهران این روزها سرشار از عشق حسيني است . امروز عزاداري ها به اوج خود ميرسد، دسته هاي سينه زني و زنجير زني از ساعات اوليه صبح به سمت حسينه ها ، تکايا و مساجد حرکت می کنند و در اين ميان جوانان پاي ثابت کمک و خدمت به ميهمانان  عزاداران حسيني هستند. 
يکي از جوانان عزادار حاضر در دسته خادمی سيدالشهدا (ع) را افتخار خود ميداند و ميگويد: امام حسين(ع) و اهل بيتشان هميشه در قلب من جاي داشته و از بچگي مشتاق حضور در اين مراسم بودم.هر چه دارم از لطف و کرم امام حسين (ع) و يارانش است.
 
* عزاداري هايي  با رنگ و بويي حسيني
 
 کم کم از جمعيت عزادار فاصله ميگيرم، اما در ذهنم اين فکر مي جوشد که با گذشت اين همه سال نه تنهاعزاداريها کم رنگ نشده بلکه مردم دلداده ای داريم که از عمق وجودشان براي مصيبت عاشورا رخت عزا بر تن ميکنند و تمام شهر را با بيرقهاي سياه آذين مي بندند و ارادت قلبيشان را به سرور و سالار شهیدان کربلا نشان مي دهند./ش
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴