تاریخ انتشاريکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۱ - ۱۴:۴۹
کد مطلب : ۱۲۴۹۱
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سوادکوه با اشاره به ثبت 90 امامزاده در سوادکوه گفت: ثبت امامزاده‌های دیگر سوادکوه نیز در دست اقدام است.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ ،نقی پورنوروز صبح امروز در جمع مردم زیراب به ارزش و اهمیت وقف اشاره کرد و گفت: سه عامل موجب می‌شود که مومنی که از دنیا برود به خاطر کارش همچنان از برکات آن بهره‌مند شود علمی که از خود به جا بگذارد و دیگران از آن استفاده کنند، فرزند نیک و صالح، صدقه جاریه است.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سوادکوه با بیان اینکه وقف هم جزو صدقه جاریه است، افزود: مردم از وقف سود معنوی و مادی می‌برند و نوع کاربرد آن به نیت واقف بستگی است.
وی با اشاره به اینکه رسول گرامی اسلام به عنوان اولین واقف در اسلام است، یادآور شد: وقف سنت پیامبر گرامی اسلام است و ما باید آن را حفظ کنیم و تداوم دهیم.
پورنوروز با بیان اینکه وقف جایگاه رفیعی در اسلام دارد، خاطرنشان کرد: وقف از پرمحتواترین سنت‌هاست و از باقیات و صالحات مومنین محسوب می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سوادکوه، وقف را دارای ارزش‌های بالای دینی و اخلاقی توصیف کرد و گفت: تعاون، نوع‌دوستی و همکاری را در وقف مشاهده می‌کنیم.
این مسئول سوادکوه با اشاره به اینکه مازندران در موقوفات از استان‌های شاخص کشور است، گفت: مازندران در تعداد موقوفات کشور از استان‌هایی است که رتبه اول تا سوم کشور را دارا است.
وی از علاقه مردم مازندران و سوادکوه به اهل بیت (ع) و گستردگی موقوفات در کشور خبر داد و افزود: در سه ماهه اخیر فعالیت اداره اوقاف و امور خیریه سوادکوه تعداد 90 امامزاده در سوادکوه را ثبت کرده‌ایم و برنامه‌ریزی برای ثبت امامزاده‌های دیگر سوادکوه هم پیگیری می‌شود.
پورنوروز از وجود 376 موقوفه، 768 رقبه در سوادکوه خبر داد و خاطرنشان کرد: شاهبالو بزرگ‌ترین موقوفه سوادکوه است که شامل 6 روستا در بخش مرکزی سوادکوه را شامل می‌شود.
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه سوادکوه با تاکید بر اینکه موقوفات باید بر وقف خود باقی بمانند، گفت: وقف باید با توجه به نیت واقف استفاده شود و به صاحب وقف که سید الشهدا و ائمه یا فقرا و مساکین هستند باید پاسخگو باشیم.
وی با بیان اینکه برخی به دنبال تهیه سند برای زمین‌های وقفی هستند، گفت: اگر وقف‌نامه یا استشهاد محلی و اسناد دیگری که بر وقف بودن زمین دلالت داشته باشد، وقفیت بر وقف باز خواهد گشت.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴