تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۵ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۰۳
کد مطلب : ۱۲۳۷۲۰
فلاح‌حسن زیدان وزير كشاورزی عراق در ديدار با استاندار مازندران، گفت: جمهوری اسلامی ايران به بزرگ‌ترين شريک تجاری در كشاورزی عراق تبديل می‌شود.
۰
plusresetminus
به گزارش بلاغ، فلاح‌حسن زیدان در ضیافت شام استاندار مازندران، از حضورش در استان مازندران ابراز رضايت كرد و گفت: روابط سیاسی ایران و عراق بسیار مناسب و طبیعی است که در کنار توجه به روابط سیاسی باید روابط اقتصادی نیز توسعه یابد و در توسعه اقتصادی تبادل کالای کشاورزی نیز مدنظر است.

وزیر جهاد کشاورزی عراق با بیان این که از زمان تشکیل حکومت جدید در عراق یکی از موارد مورد تاکید توسعه روابط سیاسی و اقتصادی با ایران بود، اضافه کرد: در زمان حضور معاون اول رئیس‌جمهور ایران در عراق بحث توسعه روابط اقتصادی و سیاسی نیز تاکید شد و نتیجه این دیدار نیز پیگیری برای توسعه همکاری دو جانبه ایران و عراق بود و توافقات خوبی نیز برای توسعه روابط انجام شده است.

این مسئول با بیان اینکه همکاری مشترکی در بخش‌های مختلف کشاورزی تحقیقاتی، ترویجی در برنامه کاری مسئولان دو کشور مدنظر قرار گرفته، گفت: برای رسیدن به نتیجه مطلوب نیاز است که روش همکاری را تعریف کنیم.

زیدان‌خواستار تشکیل کمیته مشترک همکاری کشاورزی بین ایران و عراق و همچنین مازندران شد و  افزود: اراده دو طرف باعث شد تا  این کمیته تشکیل شود و مشکلات و راهکارها در این کمیته مطرح و نسبت به رفع آن اقدام شود.

وی ادامه داد: توسعه همکاری با ایران برای عراق مهم است و باید روابط ما به حدی نزدیک شود که نیاز به پیگیری همه مسائل به صورت دیدارهای حضوری نباشد و زمینه بررسی بسیاری از مسائل به صورت تلفنی مطرح و نسبت به برنامه‌ریزی آن اقدام شود.

وزیر کشاورزی عراق با اعلام اینکه مقدمات ایجاد این کمیته در عراق فراهم شد، افزود: اعضای این کمیته به مسئولان ایرانی معرفی و در زمینه شیلات، دامپروری و کشاورزی می‌توانند فعالیت خودشان را شروع کنند و اعضای این کمیته باید میزان تبادلات حوزه کشاورزی استان را به دو برابر رقم فعلی و به بیش از 3 میلیارد دلار برسانند.

وی در پایان گفت: در این سفر مصمم شدم که برای توسعه روابط تلاش کنم و با توجه به بازدیدی که در مازندران داشتیم نشان می‌دهد که مدیریت مناسبی برای تهيه و توليد کالاها و خدمات در استان وجود دارد.

زيدان از انجام دو توافقنامه مهم در زمينه قرنطينه محصولات مور نياز خبر داد و گفت: جمهوری اسلامی به بزرگ‌ترين شريک تجاری در كشاورزی عراق تبديل می شود.

جمهوري اسلامي ايران به بزرگترين شريك تجاري در كشاورزي عراق تبديل مي شود/مبادلات محصولات كشاورزي ایران و عراق 2 برابر می‌شود
منبع : روابط عمومی استانداری مازندران
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴