تاریخ انتشاريکشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۰۲:۲۴
کد مطلب : ۲۴۵۴۶۴
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: طرح‌های مهم و کلان علمی که مورد تأکید نظام و شخص مقام معظم رهبری است مورد غفلت قرار داده‌ شده که در نرخ رشد علمی تأثیرگذار است.
۰
plusresetminus
زاهدی: شاهد اتفاق مثبتی در نرخ رشد علمی کشور نیستیم/ طرح‌های کلان علمی کشور مورد غفلت قرار گرفته است +فیلم
به گزارش بلاغ، محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با بلاغTV میزان تولید رشد علمی در کشور را مثبت ارزیابی کرد و گفت: اما با توجه به مثبت بودن این روند، انتظار ما از شیب یا نرخ رشد علمی بیشتر از وضعیت موجود است.

وی در خصوص اهمیت شیب رشد علمی کشور، اظهار کرد: با توجه به چشم‌انداز علمی کشور باید در جایگاه نخست علمی قرار بگیریم که با این شیب نرخ رشد فعلی امکان‌پذیر نیست.

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس، تولید علم و رشد علمی را دو موضوع متفاوت بیان کرد و افزود: در حال حاضر شاهد اتفاق مثبتی در نرخ رشد علمی کشور نیستیم بلکه در برخی موارد کاهش هم داشتیم و اگر این روال ادامه پیدا کند نگران‌کننده و مشکل‌ساز است.

زاهدی تصریح کرد: طبق نظر مقام معظم رهبری در یک دورنما و افق 50 ساله کشور باید به مرجعیت علمی برسد اما با نرخ رشد علمی حال حاضر این امر مهم محقق نمی‌شود و باید تلاش‌های بیشتری انجام شود.

وی از برنامه‌ریزی حمایتی برای پژوهش و پژوهشگر خبر داد و بیان کرد: در بودجه سال جاری دولت جدولی را برای حمایت از پژوهش و پژوهشگر در نظر گرفت اما متأسفانه تا امروز هیچ عدد و رقمی به دستگاه‌های مرتبط اختصاص نداده و طرح‌های مهم و کلان علمی که مورد تأکید نظام و شخص مقام معظم رهبری است مورد غفلت قرار داده‌ شده که در نرخ رشد علمی تأثیرگذار است.

ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴