تاریخ انتشاردوشنبه ۶ فروردين ۱۴۰۳ - ۱۰:۰۵
کد مطلب : ۴۸۵۲۹۴
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور گفت: مسئولان با بررسی کارشناسی مشکل منابع طبیعی و مجموعه منطقه گردشگری الیمالات را رفع کنند.
۰
plusresetminus
مسئولان با بررسی کارشناسی وضعیت گردشگری «الیمالات» را رفع کنند
صادق طهماسب‌پور در گفتگو با خبرنگار گروه اجتماعی پایگاه خبری تحلیل «بلاغ» با اشاره به خبر قطع ۴ هزار اصله درخت برای احداث پارکینگ در منطقه گردشگری الیمالات در شهرستان نور اظهار کرد: با توجه به منطقه گردشگری و افزایش گردشگران در جنگل الیمالات این منطقه نیاز به فضای مناسب برای پارکینگ دارد تا با ساماندهی خودروها در منطقه الیمالات از آسیب به منابع طبیعی جلوگیری شود.
 
وی گفت: رشد درختان در حریم خطوط انتقال برق فشار قوی از نظر قانونی و جلوگیری از آتش‌سوزی و حفظ ایمنی ممنوع است.
 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور با اشاره به مسیری که توسط مجموعه گردشگری تسطیح شد، افزود: این مسیر در حریم برق فشار قوی است که هر ساله از نظر قانونی باید پاکسازی شود تا برای حفظ ایمنی هیچ نهالی رشد نکند.
 
طهماسب‌پور با تکذیب قطع ۴ هزار اصله درخت در جنگل الیمالات تأکید کرد: با توجه به درخواست مدیر منطقه گردشگری الیمالات برای پارکینگ و دستور شفاهی مقامات استانی برای همکاری و تسهیل در امور گردشگری در نزدیکی ورودی جنگل الیمالات و در حریم خطوط انتقال فشار قوی برق، حدود ۱۴ هزار متر مربع برای پارکینگ توسط مجموعه گردشگری تسطیح شد.
 
وی با بیان اینکه مسیر آبراهه در زمان تسطیح پارکینگ توسط مجموعه منطقه گردشگری الیمالات بسته شد، افزود: با توجه به نداشتن مجوز کتبی برای تسطیح پارکینگ و بسته شدن آبراه هنگام عملیات این مسئله پیگیری و دستور برای پاکسازی صادر شد.
 
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان نور خاطرنشان‌کرد: امیدواریم مسئولان استانی با هم‌اندیشی و هم‌افزایی و بررسی کارشناسان و متخصصان خود در هر بخش، با یک تصمیم مشترک و تخصصی بتوانند مشکل منابع طبیعی و آسیب جدی به جنگل، ورود گردشگران و مجموعه منطقه گردشگری الیمالات را رفع کنند.
 
طهماسب‌پور بیان‌کرد: موضوع الیمالات توسط مسئولان استانی و شهرستانی در حال پیگیری است که پس از بررسی لازم، تصمیمات نهایی اطلاع‌رسانی می‌شود.

انتهای خبر/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴