آخرین وضعیت حریق در جنگل‌های شهرستان نور؛

آتش‌سوزی ۱۰ هکتار از اراضی تا مهار موقت حریق

تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۰ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۲۰
کد مطلب : ۴۸۳۵۰۳
آتش که از ظهر روز گذشته به جان جنگل‌های منطقه لاویج و «واز» شهرستان نور افتاده است سبب خاکسترشدن ۱۰ هکتار از اراضی شد و به‌دلیل صعب‌العبور بودن مسیر و با تلاش نیروهای مردمی آتش به صورت موقت مهار و از گستردگی آتش‌سوزی جلوگیری شد.
۲
plusresetminus
آتش‌سوزی ۱۰ هکتار از اراضی تا مهار موقت حریق
به گزازش پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی حوالی روستای لاویج بخش چمستان ظهر روز گذشته از سوی نیروهای مردمی گزارش شده و به محض اطلاع، نیروهای یگان حفاظت با بکارگیری امکانات و اهالی عازم محل وقوع آتش‌سوزی شدند.

طبق گزارش اولیه، جنگل های منطقه در سه نقطه (دونقطه در ارتفاعات بالادست و سخت گذر و یک نقطه هم در پایین دست) دچار حریق شده و در پایین دست با همکاری نیروها خاموش شد اما در ارتفاعات به علت بعد مسافت طولانی روند اطفا با توجه به اعزام دو گروه در منطقه، سخت و دشوار اعلام شد.

در حال حاضر باتوجه به وسعت این آتش‌سوزی نیروهای بسیج مردمی، شوراها دهیاران و ... برای کمک رساندن و خاموشی حریق در این منطقه حضور دارند.

قنبرعلی داداش‌پور بخشدار چمستان در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بلاغ؛ در خصوص آخرین وضعیت اطفای حریق در ارتفاعات چمستان اظهارکرد: با توجه به گستردگی آتش حدود ۱۰ هکتار از اراضی، دچار حریق شد و با تلاش اکیپ‌های مختلف برای اطفای حریق، گستردگی آتش مهار شد.
 
وی با اشاره به این آتش‌سوزی تأکید کرد: آتش‌سوزی در محدوده ۱۰ هکتار ادامه دارد اما از گستردگی آن جلوگیری شد و صبح امروز (چهارشنبه) پیگیر اعزام بالگرد و اکیپ‌های جدید به منطقه هستیم.
 
بخشدار چمستان با توجه به پیش‌بینی بارندگی افزود: با توجه به پیش‌بینی بارندگی در این منطقه امیدواریم اطفای حریق به صورت کامل انجام شود.
 
داداش‌پور با اشاره به مفقود شدن رئیس منابع طبیعی نور در منطقه آتش‌سوزی چمستان خاطرنشان‌کرد: رئیس منابع طبیعی که دچار حادثه کوچک شد با تلاش گروه‌های جستجوگر پیدا و در حال حاضر در سلامتی کامل به سر می‌برد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری نیز در گفتگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اینکه آتش‌سوزی در عرصه‌های جنگلی منطقه لاویج و «واز» بخش چمستان از ساعت ۱۲ ظهر روز گذشته آغاز شده است، گفت: باوجود صعب‌العبور بودن و شرایط جوی حاکم بر منطقه با تلاش تمام گروه‌های امدادی ساعت ۲۲ شب گذشته آتش به صورت موقت مهار شد.

سیدعلی علوی تصریح کرد: به دلیل بادهای شدید، آتش مجدد شعله‌ور شد و نیروهای یگان حفاظت و نیروهای بسیج مردمی در صحنه حضور دارند.

وی ادامه داد: به دلیل تاریکی شب و صعب‌العبور منطقه ۳۰ درصد نیروهای در محل آتش‌سوزی برای اطفای حریق حضور دارند و تا صبح اگر آتش مهار نشد بالگرد به منطقه اعزام می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری مازندران- ساری علت حریق را خطای انسانی عنوان کرد و گفت: بنظر می‌رسد با توجه به اینکه این محدوده جز مناطق حفاظت شده است، احتمالا شکارچیان غیرمجاز عامل اصلی آتش‌سوزی هستند که این موضوع در دست بررسی است.

علوی با اعلام اینکه بیشتر رویشگاه این عرصه از نوع راشستان درختان ارزشمند بوده که دچار آسیب شده است، بیان کرد: باتوجه به پیش‌بینی هواشناسی، امیدواریم بارش باران به کمک ما بیاید.

 وی تصریح کرد: ۹ اکیپ شامل ۷۰ نفر با همراهی نیرو‌های جوامع محلی و همیاران طبیعت در تلاش برای اطفای کامل حریق هستند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چشم زخم؛ خرافات یا حقیقت؟
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷