عضو خبرگان رهبری در گفتگو با بلاغ:

حاج قاسم اندیشه مقاومت را به جهان صادر کرد

تاریخ انتشارشنبه ۱۶ دی ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۷
کد مطلب : ۴۸۳۳۷۶
نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری گفت: عوامل استکبار از مقاومت شکل گرفته در فلسطین و غزه مظلوم، سخت به هراس و وحشت افتادند.
۱
plusresetminus
حاج قاسم اندیشه مقاومت را به جهان صادر کرد
آیت‌الله علی معلمی در گفتگو با خبرنگار سیاسی پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، ضمن تسلیت حادثه تروریستی کرمان به محضر رهبر معظم انقلاب و مردم شریف ایران، در خصوص تبیین کارآمدی مکتب مقاومت و نیز افزایش خشم و نفرت عمومی نسبت به جریان سلطه و حقوق‌بشر آمریکایی، اظهار کرد: در چهارمین سالگرد شهادت سردار رشید اسلام سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی شاهد حادثه سنگین تروریستی در مسیر زوار مرقد سردار دل‌ها بودیم که نشان می‌دهد دشمنان و عوامل استکبار از مقاومت نشأت گرفته از انقلاب اسلامی ایران که در منطقه اثرگذار شده، می‌هراسند و همچون خاری در چشم دشمنان شده است.

وی افزود: آنان از مقاومت شکل گرفته در فلسطین و غزه مظلوم، سخت به هراس و وحشت افتادند و ریشه این مقاومت را از جمهوری اسلامی ایران می‌دانند.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، خاطرنشان کرد: واقعا آنچه که از جمهوری اسلامی ایران و سردار سلیمانی صادر شد همانا اندیشه مقاومت و اندیشه پایداری در پای ایمان و توکل به خدای رحمان است. 

امام جمعه قائم‌شهر ادامه داد: اسرائیل و عوامل نظامی‌اش که در برابر مقاومت و جبهه حماس فلسطین عاجز مانده‌اند به بمباران مناطق مسکونی و درمانی و به شهادت رساندن زنان و کودکان بیگناه، متوسل شده‌اند.

معلمی، بیان کرد: عوامل سلطه و صهیونیستی، خشم‌شان را از سردار سلیمانی که وجودش خار چشم دشمنان بود را با به شهادت رساندن او به نمایش گذاشتند و تصور می‌کردند با شهادت حاج قاسم، آسوده می‌شوند و به راحتی می‌توانند به تجاوز و تضییع حقوق مردم فلسطین ادامه دهند؛ اما دیدند که پس از شهادت نیز حاج قاسم اثرگذار است و مکتب، اندیشه و آثار به جا مانده از او پایدار است و لذا خشم‌شان را بر سر زائران او در مسیر مزار شهید در روز سالگرد شهادت سردار دل‌ها فرو ریختند.

وی عنوان کرد: دشمن در این حادثه، جنایت سنگینی را به بار آورد و باید بدانند که این جنایت، بدون پاسخ نمی‌ماند و قطعا عوامل و نیروهای مقاومت چه در داخل ایران و چه در خارج از فضای جغرافیایی کشور، پاسخ دندان‌شکنی به آنان خواهند داد.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، تاکید کرد: اسرائیل پلید و عوامل جنایتکارش که مرد میدان و مقابله نیستند، دزدکی برای به شهادت رساندن زائران حاج قاسم، دست به چنین جنایتی زدند و نشان می‌دهد که عوامل سلطه که پیش از این، هراس از اندیشه سردار سلیمانی داشتند اکنون حتی از علاقمندان به حاج قاسم نیز می‌ترسند.

امام جمعه قائم‌شهر، ادامه داد: آنان از این مطلب به هراس افتادند که موج انسانی عظیم در سالگرد شهادت سردار دل‌ها که به سمت مرقد این شهید رشید اسلام به راه افتاد، موج مقاومت را در منطقه تقویت کند و خیال کردند با فاجعه آفرینی می‌توانند از امواج برخاسته از مکتب حاج قاسم برای مقاومت جلوگیری کنند.

معلمی، در خصوص حقانیت جبهه مقاومت و مکتب سردار سلیمانی، اعلام کرد: منطق جمهوری اسلامی و منطق مقاومت، مقابله با زورگویان و عوامل شناخته شده سلطه در جهان است، اما دشمن و عواملش، که قدرت مقابله با نیروهای مقاومت را نداشته و ندارند، دست به جنایاتی از جمله جنایات غزه و جنایت اخیر در ایران می‌زنند.

وی تصریح کرد: امریکا که داعیه حقوق بشر را برای مسائل پیش پا افتاده و جزئی، در بوق و کرنا می‌کرد اکنون در برابر این جنایت‌های سنگین، خاموشی مرگ گرفته است.

نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان رهبری، گفت: آیا این دست از جنایت‌ها با موازین حقوق بشر سازگاری دارد، چرا کشورها و مجامع وابسته به عوامل استکباری، چرا سکوت اختیار کرده‌اند، چرا این جنایت‌ها را محکوم نکرده و امریکا را سرزنش نکرده‌اند؛ علت آن است که اسرائیل این غده سرطانی در قلب بلاد اسلامی، عامل امریکا برای پیشبرد اهداف عوامل سلطه و استکباری است و هر چه که در راستای منافع امریکا باشد ولو جنایت‌های سنگین اینگونه باشد، برای این مجامع و کشورها، مشروع است.

امام جمعه قائم‌شهر، متذکر شد: این مجامع در هرکجا که منافع امریکا به خطر بیفتد، دم از حقوق بشر می‌زنند و در مقابل هر کجا به نفع امریکا باشد، سکوت اختیار می‌کنند.

معلمی، با اشاره به اینکه شهادت حاج قاسم سلیمانی و ابو مهدی المهندس و همراهانش یک شرایط جدیدی را در منطقه ایجاد کرده است، متذکر شد: با شهادت این سرداران رشید اسلام، مقاومت منطقه به اوج خود رسیده است.

وی یادآور شد: اگر بخواهیم دین منحرف نشود باید گوش به فرمان امامت باشیم، چراکه گوش به فرمان امامت عزت آور بوده است و نمونه بارز آن سردار سلیمانی بود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴