تاریخ انتشارجمعه ۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۳
کد مطلب : ۴۸۳۱۷۵
رئیس مرکز بهداشت مازندران از غربالگری یک میلیون و ۳۲۵ هزار نفر بالای ۱۸ سال در پویش ملی سلامت در استان خبر داد.
۰
plusresetminus
غربالگری یک‌میلیون و ۳۲۵ هزار مازندرانی در پویش ملی سلامت
رضا صفری عربی در گفتگو با بلاغ اظهار کرد: تا هفت دی ماه ۱۴۰۲ در مجموع یک میلیون و ۳۲۵ هزار نفر از هم استانی‌های بالای ۱۸ سال مورد غربالگری قرار گرفتند که معادل ۶۱/۴ درصد از افراد واجد شرایط می باشد.

وی بیان کرد: در این پویش تا کنون ۲۵ هزار و ۹۶۰ نفر با مشکوک به فشارخون بالا، ۲۷ هزار و ۴۵۴ نفر مشکوک به دیابت شناسایی شده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت مازندران افزود: بیش از ۴۱ درصد از شرکت کنندگان در غربالگری دارای اضافه وزن و ۲۱ درصد در گروه افراد چاق دسته بندی شده اند.

این مسئول ادامه داد: بر اساس اعلام اداره کل دفتر بیماری‌های غیرواگیر وزارت بهداشت،  مازندران فعال ترین استان در این پویش از نظر بیشترین تعداد غربالگری انجام شده می باشد.

وی تصریح کرد: هدف این پویش مراقبت رایگان بیماران دیابتی و پرفشاری خون در بستر برنامه سلامت خانواده و با تشکیل پرونده الکترونیک سلامت است و  امید می رود با ویزیت پزشکان و مراقبت منظم این افراد از زندگی سالم تری بر خوردار بشوند.
 
رئیس مرکز بهداشت مازندران در فرصت باقیمانده از پویش مراقبت ملی سلامت از همه افراد بالای ۱۸ سال دعوت می کنیم تا با مراجعه به پزشک خانواده خود یا مراجعه به نزدیکترین مرکز جامع سلامت یا خانه بهداشت از وضعیت فشارخون و قند خون خود آگاه شوند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴