اینجا حسابی پای زیرساخت‌ها می‌لنگد!

انتظار ۱۴ ساله اهالی ۷ روستای آمل برای اتمام طرح هادی

تاریخ انتشارسه شنبه ۵ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
کد مطلب : ۴۸۳۰۸۴
هفت روستای قائمیه سفلی و علیا، سراج محله، دیوکلا، موزیکتی سفلی و علیا و قراء کلا شهرستان آمل با فاصله بسیار نزدیک از هم در یکدیگر تنیده شده‌اند و مشکلات اهالی بیش از دو هزار نفری این منطقه، یکی-دو تا نیست و سال‌ها است که چشم اهالی به ورود جدی دستگاه‌های متولی برای رفع چالش‌ها دوخته شده است.
۱
plusresetminus
انتظار ۱۴ ساله اهالی ۷ روستای آمل برای اتمام طرح هادی
عزت رمضانی دهیار روستای قائمیه علیا آمل در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بلاغ، اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین مشکلات روستاهای همجوار  قائمیه سفلی و علیا، سراج محله، دیوکلا، موزیکتی سفلی و علیا و قراء کلا شهرستان آمل، ورودی جاده دسترسی اصلی است که علیرغم تراکم تردد به این روستاها تنها ۵ متر عرض دارد.

وی افزود: با تجه به اینکه این جاده مسیر اصلی تردد اهالی است می‌بایست به طول ۱۷۰۰ متر این تعریض انجام شود و لذا با توجه به وجود اراضی کشاورزی در دو طرف جاده باید هماهنگی‌های لازم در این خصوص انجام گیرد.

دهیار روستای قائمیه علیا آمل، خاطرنشان کرد: مشکل بعدی به هموار شدن رودخانه‌ها و لزوم لایروبی  «دیو رود» جهت افزایش دبی آب این منطقه است.

رمضانی ادامه داد: اهالی این منطقه با مشکلات عدیده در بحث آنتن دهی گوشی‌های همراه و استفاده از اینترنت دارند که با توجه به جمعیت بالغ بر دو هزار و ۵۰۰ نفری این روستاها به یک مشکل جدی مبدل شده است.

وی تاکید کرد: متاسفانه اجرای طرح هادی به ویژه در روستای سراج محله هم اکنون نزدیک به ۱۴ سال است که روی زمین مانده است و مشکلات جدی را پدید آورده است.

دهیار روستای قائمیه آمل، عنوان کرد: از زمان تصویب طرح هادی تا کنون که بیش از ۱۴ سال از آن می‌گذرد این طرح در فاز اول اجرایی، نیمه کاره متوقف مانده است و سال‌ها است که به همین وضع مانده است و تغییری را شاهد نیستیم.

رمضانی اعلام کرد: نزدیک به ۱۵ سال است که هیچ تغییری در این هفت روستا اتفاق نیفتاده است و جاده‌ها و خیابان‌های آن هم اصلا مناسب نیست و متاسفانه بودجه‌ها به صورت قطره‌چکانی به این روستاها تزریق می‌شود که به هیچ وچه کفاف پروژه‌های عمرانی را نمی‌دهد.

وی اعلام کرد: این هفت روستا دارای یک مرکز بهداشت هستند که چند ماهی است بخش دندانپزشکی آن غیر فعال شده است و با کمبود دارو در داروخانه این مرکز بهداشت نیز برای بیماران دیابتی مواجه می‌شویم.

دهیار روستای قائمیه آمل، متذکر شد: اهالی این منطقه چند سالی است در فصل تابستان با مشکل آب آشامیدنی به علت فشار کم آب در این هفت روستا مواجه هستند و انتظار داریم مسئولان نسبت به رفع مشکلات روستائیان، توجه بیشتری داشته باشند.

گفتنی است رمضانی در بخش پایانی سخنان خود،  فرسودگی سیم برق،  فقدان سالن ورزشی،  لزوم تسریع در اجرای طرح تفصیلی قایمیه سفلی و نیز عدم پروانه ۷۰ درصد چاه‌های روستاهای این منطقه علیرغم پیگیری‌های ۲ ساله را از دیگر چالش‌ها و مشکلات روستاییان این منطقه برشمرد.

هفت روستای قائمیه سفلی و علیا، سراج محله، دیوکلا، موزیکتی سفلی و علیا و قراء کلا شهرستان آمل با فاصله بسیار نزدیک از هم در یکدیگر تنیده شده‌اند و مشکلات اهالی بیش از دو هزار نفری این منطقه، یکی-دو تا نیست و سال‌ها است که چشم اهالی به ورود جدی  دستگاه‌های متولی برای رفع چالش‌ها دوخته شده است.

سفر استاندار مازندران به آمل و بازدید نمایندگان و مدیران از روستاها، امید را در دل اهالی این روستاها روشن کرد تا شاید انعکاس این مشکلات به مسئولان و مدیران بالادستی، گره چندین و چند ساله این اهالی را باز کند...

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴