BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?>BLOCK}']['func'] = 'Get_Polls_Content'; $conf['{POLL_GENERAL_BLOCK}']['prms']['section_id'] = 0; ?> محدودیت در تولید برق با کاهش سطح آب دریای خزر | بلاغ نیوز
مدیرعامل شرکت تولید برق نکا در گفتگو با بلاغ اعلام کرد:

محدودیت در تولید برق با کاهش سطح آب دریای خزر

تاریخ انتشاريکشنبه ۳ دی ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۵
کد مطلب : ۴۸۳۰۳۴
مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا با بیان اینکه کاهش سطح آب دریای خزر محدودیت جدی را برای واحدهای بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا در پی داشته است؛ گفت: هم اکنون چالش جدی ما مرتبط با رفع محدودیت واحدهای بخار قدیمی نیروگاه است که حدود ۴۴ سال از عمر آن می‌گذرد و راهکار آن انتقال آب از عمق دریا به حوضچه آرامش است.
۰
plusresetminus
محدودیت در تولید برق با کاهش سطح آب دریای خزر
 نورالله ادبی فیروزجایی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری تحلیلی بلاغ،  اظهار کرد: کاهش سطح آب دریای خزر محدودیت جدی را برای واحدهای بخار نیروگاه شهید سلیمی نکا در پی داشته است؛ بنحوی‌که در تابستان امسال، دو تا از واحدهای  نیروگاه به اندازه ۴۰۰ مگاوات محدود بود.

وی افزود: طی روزهای گذشته میزبان وزیر نیرو جهت رفع این محدودیت بودیم که خوشبختانه بازدید از حوضچه آب دریا انجام و وزیر نیرو دستور مشارکت قرارگاه خاتم را برای اشتغال به فعالیت و اجرای این طرح در صورت امکان، صادر کرده است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا، خاطرنشان کرد: البته اجرای این پروژه شامل چند فاز مشتمل بر لایروبی و اجرای طرحی برای انتقال آب از نقاط عمیق دریا به نیروگاه است.

این مسئول ادامه داد: امیدواریم با دستورات موکدی که وزیر نیرو صادر کردند این مشکل به طور جدی مرتفع و این مجتمع عظیم تولیدی از محدودیت تولید خارج شود.

                         

ادبی فیروزجایی در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص هزینه و زمان لازم برای اجرای این طرح، گفت: واقعیت آن است که ما دانش و تخصص اجرای این کار را حداقل در دورن خود نیروگاه، کمتر داریم و لذا نیاز به مشاوره کارشناسان و مهندسان خبره است تا بدانیم باید چه روش مطمئن و راهکاری را انتخاب و اجرا کنیم.

وی عنوان کرد: شاید لازم باشد تا حوضچه به وسط دریا انتقال داده شود و یا اینکه می‌بایست انتقال آب از نقاط عمیق دریا به نیروگاه صورت گیرد و لذا کدام طرح باید انجام گیرد بسیار مهم است.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا، افزود: هر روشی که انتخاب شود قطعا عدد و رقم اجرای این پروژه، یک عدد سنگین است که زمان پیش بینی شده برای کوتاه مدت قبل از آغاز پیک مصرف سال آتی، ملزم به اجرا هستیم؛ چرا که با توجه به محدودیتی که استان در تولید با آن مواجه است و اهمیتی که این موضوع دارد، بازدید وزیر از این پروژه جهت رفع سریع‌تر محدودیت‌های موجود صورت گرفته است.

                        

ادبی فیروزجایی، تصریح کرد: در حال حاضر بدنبال گام نخست یعنی لایروبی هستیم و امیدواریم تا تابستان سال ۱۴۰۳، با این لایروبی حداقل یک واحد بخار را از محدودیت خارج کنیم، اما برای خروج واحد دیگر قطعا باید تغییر طراحی یعنی آوردن آب از نقاط عمیق دریا به حوضچه آرامش نیروگاه صورت گیرد.

وی تاکید کرد: لایروبی اجرای یک طرح کوتاه مدت است و اگر کار بلند مدت که همانا آوردن آب از نقاط عمیق دریا به نیروگاه است محقق نشود، نیروگاه قطعا با چالش مواجه خواهد بود.

مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق نکا، در خصوص اجرای طرح‌های توسعه در دست اقدام، توضیح داد: این پروژه صرفا برای دو واحد گازی و یک واحد بخار نیروگاه است که بنا است به مجموعه فعلی اضافه شود و هم اکنون چالش جدی ما مرتبط با رفع محدودیت واحدهای بخار قدیمی نیروگاه است که حدود ۴۴ سال از عمر آن می‌گذرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴