تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۶ آذر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۰
کد مطلب : ۴۸۲۴۷۸
رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی فریدونکنار گفت: وقتی شهرداری سهم نیم درصدی کتابخانه را واریز نکند، نهاد کتابخانه‌ها به‌صورت مستقیم برداشت می‌کند و دوباره به شهر ما برنمی‌گردد.
۰
plusresetminus
کتابخانه های فریدونکنار نیاز به رسیدگی بیشتر/ اشتباه شهرداری موجب ضایع شدن حق شهروندان فریدونکنار
قاسم یزدانخواه در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری تحلیلی بلاغ؛ اظهارکرد: فریدونکنار دارای سه مجموعه کتابخانه است که ۵۰ هزار و ۸۰۰ جلد کتاب در آن‌ها موجود است.

وی خاطرنشان کرد: تعداد هزار و ۵۵۰ عضو فعال داریم که در سال جدید ۱۵ هزار جلد کتاب را به امانت برده‌اند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی فریدونکنار با اشاره به موفقیت برخی افراد فعال در زمینه کتابخوانی، گفت: خانم محمدیان به‌عنوان برگزیده کشوری، ملیکا جلالی و دلناز تمدنی به‌عنوان کتابخوان برگزیده استانی معرفی و تجلیل شدند.

یزدانخواه تاکید کرد: نخستین اصلی که می‌تواند در توسعه کتاب و کتابخوانی و اشتیاق شهروندان موثر باشد وضعیت فیزیکی کتابخانه‌ها بوده که متاسفانه وضعیت کتابخانه‌های فریدونکنار بسیار نامناسب است.
وی افزود: درحالی که ما ۲۸ هزار شهروند فریدونکناری داریم اما فقط یک سالن کتابخانه به نام شهید بصیر در شهر داریم که آن هم فاصله زیادی با استانداردها دارد.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی فریدونکنار گفت: درحالی که کتابخانه‌ها باید دارای امکانات آموزشی و کارگاهی برای آموزش کتابخوانی، خانواده و نوجوان و جوان باشد اما به دلیل نامناسب بودن فضای فیزیکی امکان برگزاری این آموزش‌ها را نداریم.
وی ادامه داد: تلاش‌های زیادی صورت گرفت که خیرین را برای ساخت کتابخانه جدید تشویق کنیم اما هنوز موفق نشدیم و البته یک ساختمان نیمه کاره کتابخانه در روستای جزین داریم که بالای ۱۰ سال از عمر آن گذشته و هنوز به ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی  نرسیده است.
یزدانخواه اظهارکرد: سال ۱۴۰۰ یک اعتبار ۱۶۷ میلیون تومانی برای ساخت کتابخانه روستای جزین تخصیص پیدا کرد و امسال هم با تلاش فرماندار مبلغ ۳۵۰ میلیون تومان برای آن مصوب شده اما با این روند نمی‌توان انتظار داشت که این پروژه به زودی به اتمام برسد و مسئولان باید تلاش بیشتری در این زمینه انجام دهند.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی فریدونکنار درخصوص سهم قانونی نیم درصدی کتابخانه‌ها از درآمد شهرداری، تصریح کرد: وضعیت پرداختی شهرداری فریدونکنار به کتابخانه از رشد خوبی برخوردار بود و تعامل مناسبی انجام شد.

وی یادآورشد: سال گذشته شهرداری فریدونکنار ۳۰ درصد از تعهدات خود را نسبت به واریز سهم کتابخانه‌ها انجام داد که البته نسبت به شهرهای دیگر آمار خوبی است.

رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی فریدونکنار ادامه داد: امسال هم تاکنون حدود ۲۵ درصد از تعهدات شهرداری به کتابخانه‌ها پرداخت شده و البته متعهد شدند که مابقی سهم کتابخانه را در قالب نوسازی و تعمیر و تجهیز انجام دهند.

یزدانخواه با اشاره به اینکه نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور بنابر ماده ۶۴ می‌تواند از حساب شهرداری‌هایی که به کتابخانه شهر خود بدهکار هستند به‌صورت مستقیم برداشت کند، گفت: وقتی شهرداری سهم نیم درصدی کتابخانه را واریز نکند، نهاد کتابخانه‌ها بنابر قانون از حساب شهرداری به‌صورت مستقیم برداشت می‌کند و البته دوباره به شهر ما بازگشت داده نمی‌شود که در واقع این اعتبار از جیب شهروندان ما به کشور رفته درحالی که می‌توانست برای شهر ما هزینه شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴