تاریخ انتشارجمعه ۱۰ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۹
کد مطلب : ۴۷۷۱۷۲
امام جمعه موقت ساری نوكری امام حسین(ع) را سند افتخار عنوان و بر برجسته‌سازی ابعاد فرهنگی و سیاسی اربعین حسینی تاکید کرد.
۰
plusresetminus
لزوم برجسته‌سازی ابعاد فرهنگی و سیاسی اربعین حسینی
حجت الاسلام محمدرضا نصوری در گفتگو با بلاغ درباره تبیین مکتب سیدالشهدا به‌عنوان مولفه وحدت‌بخش، اهل بیت را چراغ راه و صراط مستقیم برای نجات انسان‌ها عنوان کرد و افزود: توسل به ائمه می تواند انسان کنونی گرفتار در مسائل و مشکلات متعدد دنیای نوین را نجات دهد و با بهره مندی از معنویت راه ائمه به آرامش رسید.

وی با بیان این كه حضور میلیونی عاشقان حسین در اربعین حسینی بازتاب جهانی دارد و نشان دهنده اوج وحدت و همدلی امت اسلامی است، گفت: باید اقتدار ایران اسلامی را در این اجتماع میلیونی به دنیا نشان دهیم و بهترین اربعین را از نظر امنیت و آرامش داشته باشیم.

امام جمعه موقت ساری پیاده روی اربعین حسینی را نماد وحدت در جهان اسلام نامید و تأكید كرد: حضور اهل تسنن و شیعیان در كنار یكدیگر در پیاده روی اربعین حسینی نشان دهنده اثر عمیق فرهنگ عاشورا و احساس نیاز همه افراد به این فرهنگ دارد.

این استاد دانشگاه نوكری امام حسین(ع) را سند افتخار عنوان كرد و افزود: اراده و امدادهای الهی در حضور بیش از بیست میلیون زائر حسینی در پیاده روی مسیر طولانی به سمت كربلا جلوه گر می شود و افراد باید این نوكری را سند افتخار خود در دنیا و آخرت بدانند.

نصوری با تاكید بر برجسته سازی ابعاد فرهنگی و سیاسی اربعین حسینی، تصریح كرد: حضور افراد فعال در حوزه های دینی و مذهبی در مراسم اربعین حسینی باید پیام رسان جنبه های فرهنگ و سیاسی قیام امام حسین(ع) و تشریح كاركرد آن برای اصلاح امت اسلامی امروز باشد.

وی با اشاره به این كه دنیا خون پاك امام حسین(ع) چراغ هدایت بشریت شده است، افزود: امروز گفتمان حسینی به یك گفتمان غالب در عرصه جهانی تبدیل شده است.

امام جمعه موقت ساری بر ضرورت جهانی سازی فرهنگ عاشورا با بهره گیری از ظرفیت های موجود در كشور تأكید كرد و گفت: تنها اكتفا كردن به مصادیق عزاداری كافی نیست، باید تلاش كنیم فرهنگ حسینی را جهانی كنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴