رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی مازندران اعلام کرد:

۵۰ موکب مازندرانی در خدمت زائران اربعین

تاریخ انتشاردوشنبه ۱۳ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۹
کد مطلب : ۴۷۶۸۲۳
رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی و تبلیغی مازندران از فعالیت ۵۰ موکب مازندران در جریان کنگره عظیم اربعین حسینی در عراق خبر داد.
۰
plusresetminus
۵۰ موکب مازندرانی در خدمت زائران اربعین
محمدرضا کامیاب در گفتگو با خبرنگار بلاغ از فعالیت ۵۰ موکب مازندران در جریان کنگره عظیم اربعین حسینی در عراق خبر داد و اظهار کرد: اربعین حسینی، فرصتی گران بها برای افزایش مهارت های ارتباطی، تعاملات فرهنگی، کسب تجربه زیست مؤمنانه و اخوت ایمانی است. بر این اساس اربعین حسینی می تواند زمینه ساز حکومت مهدوی بر مبنای زندگی توحیدی، خادمیت، زائریت، استقامت، مدارا، گذشت، ایثار، انتظار و زیست موحدانه در برابر جبهه غیر دینی و مادی غرب و دنیای استکبار باشد.

وی تصریح کرد: از ۵۰موکب مازندرانی تعداد ۳۰ موکب آن در عراق و مابقی در مسیر پیاده روی اربعین برای خدمت رسانی به زوار امام حسین(ع)در کشور مستقر هستند.

کامیاب اظهار داشت: در بین الحرمین و در طول مسیر نجف به کربلا نیز گروه‌های سرود، تئاتر میدانی و خیابانی و مواکب عرضه محصولات فرهنگی هنری در قالب‌های چند رسانه‌ای به همت اعضای کانون‌های فرهنگی تبلیغی برپا شده است تا فرهنگ عاشورایی به وسیله زبان هنر، تبیین شود.
 
وی تصریح کرد: این مواکب، با حمایت مردمی و خیران دایر شده است و در کنار سایر جریانات خودجوش مردمی، در تلاش هستند خدمتگزاری شایسته ای را به ساحت مقدس اباعبدالله الحسین (ع) در اربعین داشته باشند.
 
رئیس مجمع کانون‌های فرهنگی و تبلیغی مازندران یادآور شد: این نهادنیز بنابر وظیفه ذاتی خود، امسال نیز در حوزه‌های فرهنگی و هنری و خدمت رسانی در ایام برگزاری پیاده روی عظیم اربعین حسینی، هم در داخل کشور و هم در کشور عراق، فعالیت‌های گسترده‌ای دارد.

همچنین مدیران کانون‌های فرهنگی و تبلیغی نیز با حمایت معاونت فرهنگی اداره کل تبلیغات اسلامی در سراسر استان و در کشور عراق و منطقه مرزی در رویداد بزرگ اربعین، فعالیت‌های مختلفی را برای خدمات‌رسانی به زوار ابا عبدالله (ع) تدارک دیده‌اند که این خدمات عبارتند از اسکان و اجرای ویژه‌برنامه‌های فرهنگی هنری و … اشاره کرد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱