مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران:

اربعین تجلی تبیین نهضت حسینی است

تاریخ انتشارشنبه ۱۱ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۵
کد مطلب : ۴۷۶۷۱۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی مازندران اربعین را محل تجلی تبیین نهضت حسینی دانست و گفت: قیام کربلا در اربعین تجلی یافت.
۰
plusresetminus
اربعین تجلی تبیین نهضت حسینی است
حجت الاسلام محمد مهدی شریف تبار در گفتگو با بلاغ با اشاره به رویکردهای جدید سازمان به مبحث اربعین اشاره کرد و افزود: دوره آموزشی روایتگری اربعین ویژه مبلغین اعزامی به پیاده‌روی سفر اربعین آغاز و در شهرهای مختلف در حال برگزاری است.

وی بیان کرد: موضوع جهاد تبیین و مباحثات متناسب با این موضوع نیز از موضوعات محوری در این ایام به‌شمار‌می‌رود که محصولات محتوایی فراوانی نیز در این خصوص تولید شد این در حالی است  که سازمان تبلیغات اسلامی در حوزه تولید محتوا و اعزام مبلّغ به مواکب فعالیت مستمر دارد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی در ادامه به طرح محله اربعینی نیز اشاره کرد و تاکید داشت : محله اربعینی برای ایجاد فضای شور و شوق ایام اربعین همراه با اجتماعات عزادای ویژه آن ایام در محلات و همچنین ترویج فرهنگ چاووشی خوانی در محلاتی که جمعیتی برای سفر اربعین عازم هستند ، برگزار خواهد شد.

این مسئول گفت: پیام آوران عاشورا با پرچم داری حضرت امام سجاد (ع) و حضرت زینب (س)، کاخ یزید را تبدیل به محل تبیین و معرفی حقانیت شیعه کرده و بصیرت افزایی و روشنگری را مهم‌ترین رسالت عاشقان حسینی معرفی کردند.

حجت الاسلام شریف تبار اربعین را محل تجلی تبیین نهضت حسینی عنوان کرد و گفت: قیام کربلا در اربعین تجلی یافت و چهره منفور یزیدیان بر همگان آشکار و مظلومیت حضرت اباعبدالله الحسین (ع) و یاران وفادارانش بیان شد تا بشریت به ظلم ظالمان آگاهی یافته و همواره جانب حق و حقیقت را در پیش گیرند.

وی خاطرنشان کرد: حماسه شکوهمند و افتخار آفرین سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و اهل بیت نبی مکرم اسلام (ص) در واقعه کربلا، موجب حیات اسلام و تحولی عظیم و جاویدان در مذهب تشیع شد و این مسیر نورانی تا ظهور آخرین منجی عالم بشریت حضرت ولی عصر (عج) ادامه خواهد داشت و پیروزی در این مسیر و راه روشن وعده و نصرت الهی است و حتما محقق خواهد شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱