تاریخ انتشارشنبه ۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۱۹:۴۵
کد مطلب : ۴۷۶۲۷۴
امام جمعه بابل با اشاره به اینکه امام حسین(ع) را کل دنیا می‌شناسند، گفت: الگوی اصلی محور مقاومت در دنیای امروز مکتب سیدالشهدا(ع) است.
۰
plusresetminus
مکتب سیدالشهدا(ع) الگوی اصلی محور مقاومت در دنیای امروز است
به گزارش بلاغ، حجت‌الاسلام حسن روحانی در گفتگو با خبرنگار ما در تبیین مکتب سیدالشهدا با بیان اینکه مراسم اربعین حسینی با برکات خود اثرات جهانی را برجای می‌گذارد، افزود: از این رو دشمنان واهمه دارند و همت آنها بر این است که با سکوت رسانه‌ای و بایکوت خود با آن مقابله کنند زیرا سردمداران غرب، نگران هستند که این جریان بی نظیر در تبادلات جهانی اثر بگذارد و موجب جهانی‌تر شدن جریان مقاومت با تاسی به سیدالشهدا شود.

وی گفت: جریان مقاومت حشدالشعبی در عراق برآیند جریان اربعین محسوب می‌شود و در حقیقت پشتوانه جریان مقاومت اسلامی‌، اربعین حسینی است زیرا اوج محبتی که شیعه به ساحت سیدالشهدا دارد را در برپایی موکب‌های عظیم در ایام اربعین می‌توانن دید.

امام جمعه بابل تصریح کرد: موکب فاطمه‌الزهرا (س) و ستاد مردمی اربعین حسینی راهیان کربلا یک موکب ملی و موجب افتخار این شهرستان است و موکب بزرگی است که در کنار چند موکب برتر و با عظمت کشور خدمات بسیار کم نظیری را به زائران ارائه می‌کند.

روحانی با بیان اینکه شرکت در پیاده‌روی اربعین باید ارزش‌های معنوی و دینی را متعالی کند، خاطرنشان کرد: مجالس حضرت سیدالشهدا (ع) برکت حوزه تبلیغ دین است.

وی به مسئله برگزاری اربعین حسینی اشاره و عنوان کرد: به تعبیر مقام معظم رهبری درسی که اربعین به ما می‌دهد، این است که باید یاد حقیقت و خاطره‌ی شهادت را در مقابل طوفان تبلیغات دشمن زنده نگه‌ داشت.

امام جمعه بابل بیان کرد: حضور مواکب در راهپیمایی اربعین نشان دهنده اهمیت به زائران امام حسین (ع) است.

روحانی به پیوند بین مردم عراق و ایران اشاره و اظهار کرد: پیوند برپاشده بین مردم عراق و ایران یک مسئله بسیار مهم است.

وی مردمی بودن را بزرگترین شاخصه‌ اجتماع اربعین حسینی دانست و خاطرنشان کرد: مشارکت مردم و زائران حسینی در این اجتماع اهمیتی ویژه دارد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

وقتی کارگران سهمی از نمایش مسئولان هم ندارند
چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱