سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران اعلام کرد:

صادرات ۹۰۰ میلیون دلاری نویدبخش رونق اقتصادی مازندران

تاریخ انتشارشنبه ۴ شهريور ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۶
کد مطلب : ۴۷۶۲۱۷
سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران افزایش صادرات از ۳۵۰ میلیون به حدود ۹۰۰ میلیون دلار در دولت سیزدهم را نویدبخش رونق اقتصادی استان دانست.
۰
plusresetminus
صادرات ۹۰۰ میلیون دلاری نویدبخش رونق اقتصادی مازندران
به گزارش بلاغ، احمد توکلی در گفتگو با خبرنگار ما با بیان اينکه برای توسعه حمل و نقل استان به ناوگان باری به روز و مناسب نیاز است و باید برای تهیه زیر ساخت آن برنامه مدون داشت، اظهار کرد: مازندران به دلیل قرار گرفتن در جنوب دریای خزر به عنوان دروازه شمالی به سمت جنوبی کشور محسوب می‌شود و به دلیل برخورداری از ۳ بندر امیرآباد، فریدونکنار و نوشهر و دسترسی نزدیک به تهران پایتخت، از اهمیت بالایی برخوردار است.

وی از تدوین طرح زنجیره حمل و نقل مازندران توسط حوزه معاونت عمرانی استانداری خبر داد و افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص استان مازندران و قرار گرفتن در کریدور شمال به جنوب که می‌تواند ‌کشورهای CIS را به جنوب کشور و خاور دور نزدیک کند، این طرح در حاد تدوین است تا از ظرفیت ریلی، دریایی، زمینی و هوایی برای افزایش صادرات و مثبت کردن تراز تجاری استان استفاده شود.

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران استفاده از زنجیره کامل حمل و نقل به ویژه ریلی و دریایی برای بنادر را مهم برشمرد و یادآورشد: راه اندازی مجدد سوآپ نفتی کشورهای حاشیه دریای خزر از مازندران نمونه بارز در داشتن برگ برنده در معادلات سیاسی است که به عنوان حتی پدافند عاملی از آن برای ایران می‌توان نام برد.

توکلی با اشاره به اینکه توسعه بنادر مازندران موجب قوی تر عمل کردن در بخش صادرات و واردات کالا می‌شود، تصریح کرد: پس از ابلاغ مناطق آزاد ۳ گانه مازندران باید به راه اندازی شهرک‌های صنعتی و تولیدی صادرات محور در این مناطق اقدام کرد.

وی افزایش صادرات مازندران از ۳۵۰ میلیون به حدود ۹۰۰ میلیون دلار در دولت سیزدهم را نوید بخش رونق اقتصادی استان دانست و خاطرنشان کرد: کشوری همانند هلند که امروزه صد میلیارد دلار صادرات کشاورزی دارد، برتری ویژه اقلیمی و پهنه ای خاصی  در قیاس با استانهایی همانند مازندران و گیلان ندارد و در حال برنامه ریزی جهت حرکت به این سمت هستیم و در گام نخست با اجرایی طرح توانمندسازی ۵۰۰ روستای استان شاهد تحول تولید و صادرات خواهیم بود‌.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

تاخیر در انتصابات، خسارتی جبران‌ناپذیر
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴