تاریخ انتشارجمعه ۲۰ مرداد ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۱
کد مطلب : ۴۷۵۴۰۸
استاندار مازندران گفت: پیاده‌روی اربعین بزرگ‌ترین همایش مسالمت‌آمیز ثبت شده در تاریخ بشری است.
۰
plusresetminus
شکوه اربعین جلوه‌ای ماندگار از وحدت است
به گزارش بلاغ، سیدمحمود حسینی‌پور در گفتگو با خبرنگار ما با گرامیداشت ایام عزای سید و سالار شهیدان، اظهار داشت: هرکس سوار بر کشتی نجات بخش امام حسین ( علیه السلام ) شود زنده و جاودانه خواهد ماند.

وی با عنوان اینکه شهدا با آرمان‌های امام حسین (ع) به میدان رفتند و نامشان جاودانه شد، افزود: از این رو سبک زندگی حضرت امام حسین علیه السلام در شعار اربعین مستتر است.

حسینی پور با اشاره به اهمیت مقام و جایگاه شهدای کربلا و دفاع مقدس، اظهار داشت: امروز باید میدان را بشناسیم و برای آن تلاش و جانفشانی کنیم.

استاندار مازندران اربعین را رزمایش پیوستن به امامی دانست که در واقعه عاشورا او را تنها گذاشتند و افزود: واقعه عاشورا به ما آموخت که هرگز نباید امام خود را تنها گذاریم و ملت ایران اجازه نداد که آسیبی به امامش برسد.

وی با عنوان اینکه پیاده‌روی اربعین بزرگترین همایش مسالمت آمیز ثبت شده در تاریخ بشری است، گفت: جهانیان از برپایی باشکوه مراسم اربعین توسط ملت ایران و شیعیان جهان متحیر هستند و باید دید معرفتی خود را نسبت به اربعین قوی‌تر کنیم.

حسینی پور گفت: برنامه آمریکا این است که راهپیمایی را از محتوا خارج کند و تأثیری نداشته باشد.

وی با تاکید بر اینکه موکب فقط نباید به چند روز اربعین خلاصه شود، اظهار داشت: موکب را باید به ستادی برای انجام مأموریت برای آزادسازی قدس عزیز تبدیل کنیم.

استاندار مازندران با بیان اینکه نهضت عاشورا اولین بار از سوی پیام‌آور اصلی این نهضت یعنی حضرت زینب (س) تبیین شد، افزود: پیاده‌روی اربعین تبیینی از حرکت اساسی است که امام حسین انجام داد. 

حسینی پور اربعین را یک همایش بین‌المللی بدون مرز دانست و افزود: اربعین محل تجلی تبیین نهضت حسینی است و قیام کربلا در اربعین تجلی یافت. 

وی خاطرنشان کرد: اربعین توقف‌گاه اصلی و تمرین برای بشریت با هدف مقدمه‌سازی برای پیوند عاشورا و ظهور منجی عالم حضرت مهدی (عج) است. 


انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱