تاریخ انتشاردوشنبه ۱۶ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۰
کد مطلب : ۴۷۵۰۳۰
شایعاتی مبنی بر تغییر قیمت نان طی روزهای اخیر سبب نگرانی در میان مردم مازندران شده است که مسئولان استانی این موضوع را کاملا تکذیب کرده و عنوان شد که مردم این روزها به شایعات افرایش قیمت نان همانند شایعات دیگری که با اهداف مشخص در شبکه های مجازی پخش می‌شود توجه نکنند.
۰
plusresetminus
استاندار: هیچ برنامه‌ای برای گرانی نان نداریم/ قیمت تغییر نمی‌کند
به گزارش بلاغ، شایعاتی مبنی بر تغییر قیمت نان طی روزهای اخیر موجب نگرانی در میان مردم  مازندران شده است.

بر اساس شایعات منتشر شده قرار بود که قیمت نان در مازندران با قیمت جدید ارائه شود اما در بررسی‌های میدانی نان به نرخ روزهای گذشته در اختیار مردم قرار گرفته است.

سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در این باره گفت: تا این لحظه ما هیچ برنامه‌ای برای گرانی نان در استان نداریم.

وی افزود: تا آنجا که بنده مطلع هستم هیچ برنامه‌ای برای گرانی نان در دستور کار دولت نیست.

حسینی‌پور در خصوص شایعه افزایش قیمت نان، اظهار داشت: اجرای طرح ساماندهی وضعیت آرد و نان در سطح ملی یکی از بزرگترین اقداماتی است که دولت سیزدهم انجام داد و با هوشمند سازی مدیریت نان، صرفه جویی قابل توجهی در موضوع آرد و نان انجام شد.
 
وی با اشاره به اقدام دولت برای استاندارد سازی قیمت نان، افزود: برای اینکه وضعیت نان در کشور در شرایط مطلوبی باشد دولت ۴۰ درصد یارانه در اختیار خبازان و کسانی که در تولید نان نقش دارند، قرار داد و بر این اساس در حال حاضر به هیچ عنوان افزایش قیمت نان نداریم.

استاندار مازندران با اشاره به اینکه در حال حاضر درصدد کیفی سازی نان هستیم، تصریح کرد: به جهت کمیت نان اقدامات خوبی انجام و صرفه جویی قابل توجهی در توزیع آرد انجام شد، مدیریت توزیع آرد در شهرستان ها در اختیار فرمانداران قرار گرفت که ما در استان مازندران هیچ محدودیتی در تولید و توزیع آرد نداریم.

وی با اشاره به اینکه توزیع آرد برای دولت مهم است، گفت: در مدیریت هوشمند بنا براین است شرایطی ایجاد کنیم تا بی توجهی به توزیع آرد نشود، در گذشته تخلفاتی صورت گرفته و نگاه بر این است با مدیریت هوشمند مدیریت خوبی بر توزیع آرد داشته باشیم.
 
استاندار مازندران افرود: مردم این روزها به شایعات افرایش قیمت نان همانند شایعات دیگری که با اهداف مشخص در شبکه های مجازی پخش می‌شود توجه نکنند، هیچ گونه افزایش قیمت نان در مازندران نداریم.

 عباسعلی وفائی‌نژاد مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران نیز در واکنش به شایعه تغییر  قیمت نان در استان، اظهار کرد:  این شایعه به دلیل اصلاحات ایجاد شده در قیمت نان سوپر نانوایی‌های گلستان بوده و ارتباطی با خبازی‌های عادی ندارد و در استان مازندران هم بنای افزایش قیمت وجود ندارد.

وی با بیان اینکه از بحث خبرهای منتشر شده در استان گلستان سوء استفاده شده و برخی تلاش دارند این موضوع را به استان مازندران هم تعمیم دهند؛ تصریح کرد: موضوع تغییر قیمت نان در گلستان برای قیمت آرد تمام شده برای تعدادی از سوپر نانوائی‌ها بوده و ارتباطی به دیگر مراکز عرضه نان ندارد.

مدیرکل غله مازندران یادآور شد: در حال حاضر هیچ برنامه‌ای برای تغییر قیمت نان وجود ندارد و اگر هم اصلاح قیمتی انجام شود پیش از تغییر به مردم اطلاع رسانی می‌شود.

وی اضافه کرد: ذکر این نکته هم ضروری است که هزینه حمل و نقل در توزیع آرد افزایش پیدا کرده که برای این موضوع هم باید چاره اندیشی شود؛ با وجود اینکه پنج ماه هزینه‌های حمل و نقل افزایش پیدا کرده در تلاش هستیم که افزایش قیمت خاصی در این بخش نداشته باشیم.

وفائی نژاد تاکید کرد: در حال حاضر تغییر قیمتی ملاک نیست و اگر اقدامی انجام شود مراجع دارای صلاحیت در این زمینه اظهار نظر می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: اصلاح قیمت در برخی از استان‌ها در دستور کار قرار گرفته، هزینه‌های جانبی تولید نان افزایش پیدا کرده و بالاخره این موضوع باید در جایی مدیریت شود.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران اضافه کرد: قیمت تمام شده آرد گندم ۲۰ برابر قیمت فعلی است و دولت در این زمینه به مردم یارانه پرداخت می‌کند و همه تلاش ما این است که با وجود افزایش هزینه‌های جانبی قیمت نان تغییر نکند.

انتهای پیام/
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱