تاریخ انتشارجمعه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۱۵
کد مطلب : ۴۶۹۹۴۹
امام جمعه شهرستان نور گفت: برنامه‌های دشمنان برای نابودی بنیان خانواده با سست کردن اعتقادات به ویژه برای مادران در خانواده است
۰
plusresetminus
دشمنان نابودی بنیان خانواده را هدف قرار داده‌اند
به گزارش بلاغ، حجت الاسلام قنبر علی احمدی امام جمعه نور در جشن شکرانه روز اولی‌ها ویژه دختران مقطع ابتدایی اظهارکرد: این جشن یکی از بهترین برنامه‌ها برای دختران ما است که در سن تکلیف با برنامه‌های مذهبی و تکالیف دینی بیشتر آشنا شوند.

وی گفت: برنامه‌های دشمنان برای نابودی بنیان خانواده با سست کردن اعتقادات به ویژه برای مادران در خانواده است و روزه‌اولی‌هایی که مادران آینده در کشور هستند در ابتدای سن تکلیف با این برنامه‌ها انس می‌گیرند.

امام جمعه نور افزود: اجرای این مراسمات آغازی برای راه درست زندگی کردن بر اساس آموزه‌های قرآنی، وحیانی و دستورات اهل بیت است که بسیار ارزشمند و سبب تشویق دانش آموزان است.

سید نعمت اسدی فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور نیز اظهارکرد: با همت مجموعه حوزه‌های خواهران،  جامع زنان، سازمان تبلیغات اسلامی، ارشاد امام جمعه، سپاه و بسیج، تعلیم و تربیت،  آموزش و پرورش، گروه‌های مردم نهاد و...  برای دانش آموزان دختر برنامه‌های شکرانه روز اولی‌ها در مصلی الغدیر نور برگزار شد.

وی گفت: ۶۰۰ دانش آموز دختر در مقطع ابتدائی به این برنامه دعوت شدند که برنامه‌های مختلف همراه با افطاری ساده و هدیه به این فرشتگان تقدیم شد.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نور بیان ‌کرد:آموزش و پرورش نور برای برپایی جشن شکرانه دانش آموزان روزه اولی تلاش و همکاری فراوانی داشتند و استقبال خوبی از سوی خانواده‌ها و دانش آموزان شد.

این مسئول با اشاره به اینکه سرود سلام فرمانده ۲ با همراهی دانش آموزان در اردیبهشت ماه در شهرستان نور برگزار می‌شود، خاطرنشان‌کرد: این برنامه‌ها نویدی است که به گفته رهبری دهه نودی‌ها تحولی برای این انقلاب ایجاد می‌کنند.

اسدی یادآورشد: برنامه‌های فرهنگی باید پر محتوا و تاثیرگذار باشد تا بستر مناسبی برای آینده‌سازان و دانش آموزان ایجاد کند و دشمنان که در طول ۴۴ سال انقلاب با تمام توان و هزینه‌های فراوانی برای ضربه زدن به کشور برنامه‌ریزی کردند، بدانند کاری از پیش نمی‌برند.

وی اضافه‌کرد: این عملکرد دانش آموزان ذخیره تربیت سالم خانواده‌ها به ویژه مادران است که با توجه به برنامه‌های دشمنان برای فروپاشی خانواده‌ها با تربیت صحیح، دست رد به سینه دشمنان می‌زنند و ثمره این انقلاب دهه نودی‌هایی هستند که دشمنان را مایوس می‌کنند.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان نورافزود: با توجه به روایات و احادیث که بهشت زیر پای مادران است، امروز تداعی این برنامه‌ها زمینه ساز ظهور امام عصر عجل الله است و آنچه وعده داده شد تربیت نسل سالم و معتقد برای ادامه برنامه ظهور است.

محمدی رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان نور نیز اظهارکرد: با توجه به برنامه‌های ماه مبارک رمضان، هر سال آیینی به نام روز اولی‌ها با دو رویکرد در شهرهای مختلف کشور برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: رویکرد اول تقدیر و ترغیب است که بیشتر شهرها در نیمه اول ماه مبارک این جشن را برپا می‌کنند و رویکرد دوم جشن شکرانه روزه اولی‌ها که در پایان ماه مبارک رمضان برگزار می‌شود.

رئیس سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان خاطرنشان‌کرد: شهرستان نور جشن شکرانه روز اولی‌ها را در پایان ماه مبارک با همکاری و همت ارگان‌های فرهنگی سپاه شهرستان، اداره تبلیغات اسلامی، دفتر امام جمعه، آموزش و پرورش و حمایت خیرین اجرایی کرد.

این مسئول با اشاره به استقبال خانواده‌ها و دانش آموزان افزود: امسال با تنوع برنامه‌ها به ویژه هدایا، این جشن برای دختران مقطع ابتدایی سوم تا ششم در ماه مبارک رمضان برگزار شد و امیدواریم با رویکرد خوبی که در شهرستان ایجاد شد، شاهد حضور جشن روزه اولی‌ها برای پسران از سال آینده باشیم.

حسن ولی پور مدیر آموزش و پرورش نور نیز در خصوص برپایی جشن شکرانه در پایان ماه مبارک رمضان برای دانش آموزان و نهادینه کردن این برنامه اظهار‌کرد: تربیت و پرورش در مقطع ابتدایی برای دانش آموزان بسیار تاثیرگذار است و می‌تواند زمینه یک زندگی سالم و موفق را با آموزه‌ها و عقاید دینی در آینده برای فرزندان ما فراهم کند.

وی‌گفت: با توجه به تأثیرگذاری برنامه‌های فرهنگی باید برنامه‌ها در مناسبت‌های مختلف پررنگ تر اجرا شود و با آمادگی بستر لازم، اعتقادات فرزندانمان و مقوله اولیه اندیشه‌ای اعتقادی دانش آموزان شکل بگیرد.

مدیر آموزش و پرورش نور افزود: دانش آموزان دختر، مادران فردا و ستون خانواده‌ها هستند که آینده جامعه به دست این عزیزان ساخته می‌شود و استقبال خانواده‌ها و دانش آموزان از این مراسم مسئولیت ما را در قبال اجرای برنامه‌های پرمحتوا و تاثیرگذار به صورت متنوع و گسترده بیشتر کرده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱