مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی منطقه ساری اعلام کرد:

ثبت رشد ۱۹ درصدی مصرف بنزین در مازندران/مشکل تامین سوخت بخش کشاورزی نداریم

تاریخ انتشارشنبه ۲۶ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۰:۵۷
کد مطلب : ۴۶۹۷۹۴
مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری گفت: میزان مصرف بنزین در سال گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۹ درصد افزایش داشته است.
۰
plusresetminus
ثبت رشد ۱۹ درصدی مصرف بنزین در مازندران/مشکل تامین سوخت بخش کشاورزی نداریم
به گزارش بلاغ، سبحان رجب‌پور مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری در گفتگو با خبرنگار ما به میزان مصرف فرآورده های نفتی در منطقه ساری اشاره کرد و افزود: میزان مصرف بنزین  در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل  ۱۹ درصد افزایش داشته است .

وی افزود : در این مدت ، میزان مصرف  بنزین در سال ۱۴۰۰ حدود ۱/۱۷۸ میلیارد لیتر و در سال ۱۴۰۱ میزان مصرف بنزین حدود ۱/۴۰۴ میلیارد لیتر بوده است .

رجب پور بیان کرد : رشد ۱۹ درصدی مصرف بنزین نسبت به مدت مشابه در سال قبل ، به دلیل استقبال مسافران نوروزی از استان مازندران  و افزایش ترددها است.

وی با برشمردن مضرات زیان بخش استفاده از سوختهای فسیلی  و تهدیدات آزاد شدن مواد آلاینده ناشی از احتراق این مواد ، اظهار کرد : با استقبال مردم در استفاده از گاز سی ان جی به جای بنزین به غیر از صرفه جویی در سوخت فسیلی ، خدمات رسانی بهتر ، کمتر شدن آلودگی های زیست محیطی و هوای پاک را به دنبال خواهد داشت .

رجب پور ادامه داد : در حال حاضر با توجه به ذخیره سازی مطلوب هیچ مشکلی در تامین  و توزیع بنزین  وجود ندارد و بنزین مورد نیاز مصرف کنندگان از انبار نفت ساری به مقصد جایگاههای سوخت ارسال و توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد : در سال گذشته حدود ۶۷۹ میلیون لیتر نفتگاز و حدود  ۲۷  میلیون لیتر نفت سفید در مازندران توزیع شد که نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب ۶ درصد افزایش و ۳۲ درصد کاهش مصرف را به دنبال داشت.

رجب پور افزود : واحد های بازرسی ، نظارتی و عملیاتی شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری  بصورت مستمر ، حتی در ایام تعطیل  فعالیت می کنند تا رضایت  شهروندان و مسافرین را جلب نمایند .

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری گفت : در سال گذشته مقدار ۹۱/۸۰۸ میلیون لیتر نفت سفید و نفت گاز برای مصرف کشاورزی در سطح مازندران بین کشاورزان توزیع شد .

رجب پور از ذخیره سازی کافی سوخت بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۲ گفت و اظهار داشت : توزیع مطلوب سوخت با همکاری کشاورزان در ثبت نام به موقع در سدف سامانه درخواست فرآورده های نفتی تا پایان فصل کشاورزی ادامه خواهد داشت.

این مسئول اذعان کرد : در سال ۱۴۰۱ در بخش کشاورزی  مقدار مصرف نفت سفید  حدود ۴/۱۶۷ میلیون لیتر بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۴ درصد افزایش مشاهده می شود .

وی ادامه داد: این افزایش به دلیل شرایط آب و هوایی ، بارندگی های کم و استفاده از موتور پمپ های سوخت مایع در چاههای آب و برقدار نبودن بسیاری از چاههای کشاورزی است .

مدیر منطقه ساری افزود : نفت سفید مصرف شده در سال ۱۴۰۰ در بخش کشاورزی ۲/۵۴۲ میلیون لیتر بود .

رجب پور توضیح داد : در این مدت با توجه به مقدار ۷۷/۵۴۹ میلیون لیتر مصرف نفتگاز در سال ۱۴۰۰ و مقدار ۸۷/۶۴۱ میلیون لیتر مصرف این فرآورده در سال ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۳ درصد افزایش مصرف به دنبال داشته است . دلیل رشد مصرف افزایش سطح زیر کشت و مراجعه به موقع کشاورزان برای دریافت سوخت می باشد .

مدیر منطقه ساری گفت : با توجه به افزایش مصرف نفت سفید و نفتگاز در مجموع در سال ۱۴۰۱ حدود ۱۵ درصد افزایش مصرف در بخش کشاورزی به ثبت رسیده است .

این مسئول در ارتباط با آندسته از چاه‌های کشاورزی استان که فاقد مجوز است توضیحاتی دادند و تاکید کرد : تحویل سوخت به چاههای آب کشاورزی در سال زراعی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ منوط به دریافت مجوز از مراجع ذیصلاح می باشد و موتور پمپها با تائید آب منطقه ای یا  امور آب  و سپس جهاد کشاورزی در سامانه درخواست فرآورده های نفتی سدف می باشد .

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری تاکید کرد : به اندازه کافی سوخت بخش کشاورزی در انبارهای شركت ملی پخش فرآورده های نفتی منطقه ساری ذخیره شده است و مشکلی در تامین و توزیع آن وجود ندارد .
 
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱