تاریخ انتشاردوشنبه ۲۱ فروردين ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
کد مطلب : ۴۶۹۶۳۹
دادستان شهرستان نور گفت: بی‌بندو باری با رنگ و لعاب آزادی برنامه دشمنان است که چیزی جز آسیب‌های روحی و اجتماعی برای افراد جامعه به همراه ندارد.
۰
plusresetminus
بی‌بندو باری با رنگ و لعاب آزادی برنامه دشمن است
عبدالصالح اکبرپور در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص فلسفه حجاب و آسیب‌های اجتماعی با اشاره به سخنان رهبری در بیانیه گام دوم انقلاب اظهارکرد: فساد اخلاقی، سیاسی و اقتصادی توده چرکین کشورها و نظام است که اگر در بدنه حکومت‌ها وارد شود زلزله بزرگ و ضربه‌زننده به مشروعیت آن‌ها است و طهارت اقتصادی شرط مشروعیت مدیران ماست.
 
وی با بیان اینکه مقدمه فسادستیزی، تقواپیشگی است، گفت: فلسفه حجاب در نگاه قانون و شرع حفظ مردم از آسیب‌های اجتماعی است و در این خصوص مسئولان در صف مقدم  قرار دارند که باید با تقوا پیشگی و دوری از فساد اخلاقی، اقتصادی و سیاسی الگوی مناسبی در جامعه اسلامی باشند.
 
دادستان شهرستان نور با اشاره به اینکه در قانون برای رعایت نکردن حجاب مجازات تعیین شده است، افزود: دشمن قبل از حجاب بانوان، غیرت مردان ما را نشانه رفته است که برخی افراد با ناآگاهی در زمین دشمن بازی می‌کنند که نخستین آسیب را به خود و خانواده خود می‌رساند.
 
این مسئول تأکیدکرد: بی‌بندو باری با رنگ و لعاب  آزادی برنامه دشمنان است که چیزی جز آسیب‌های روحی، روانی و اجتماعی برای افراد جامعه به ویژه خانواده‌ها به همراه ندارد و دشمن از ناآگاهی برخی افراد به نفع اهداف خود بهره می‌برد.
 
اکبرپور بیان‌کرد: شعار آزادی در کشورهای دیگر بهانه‌ای بود تا بانوان را از خانه به کارخانه بیاورند و با بیگاری از زنان به نیروی کار ارزان دست پیدا کنند.
 
وی با اشاره به جشن‌های مختلط اظهارکرد: برپایی این جشن‌ها از نگاه قانون و شرع پذیرفته نیست اما تجربه نیز ثابت کرده است که بیشترین چاقوکشی، قتل، ضرب و جرح و... پس از جشن‌های مختلط اتفاق افتاد و بسیاری از مردان که نسبت به حجاب و پوشش نوامیس خود بی‌تفاوت بودند پس از ایجاد مشکلات در خانواده، به مزیت پوشش مناسب پی‌بردند.
 
دادستان شهرستان نور افزود: مردان بدانند که بی‌غیرتی نشانه علاقه به خانواده نیست بلکه نقطه آسیب به خانواده است که ناآگاهی مردان از آسیب‌های بدحجابی در خانواده بیشترین علت سست شدن بنیان خانواد ، افسردگی همسران و سردرگمی فرزندان است.
 
این مسئول یکی از آثار تخریبی بی‌عفتی در جامعه را بلوغ زودرس نام برد و خاطرنشان‌کرد: برخی پدر و مادرها با ناآگاهی، تقلید کورکورانه،چشم به هم چشمی به بی‌بندوباری فرزندان در جامعه تن در می‌دهند اما لحظه‌ای به آسیب فرزندان خود در اجتماع فکر نمی‌کنند و این نشانه محبت نیست بلکه ظلم در حق فرزندان است.
 
اکبرپور تأکیدکرد: پدران و مادرانی که به خانواده و فرزندان علاقه‌مند هستند، ظاهر زندگی دیگران را با باطن زندگی خود مقایسه نکنند، چه بسا افرادی که با پوشش و ظاهری نامناسب در کنار هم قرار دارند اما از درون به هم بی اعتماد هستند و آمار نشان می‌دهد بی‌بندوباری اعتماد و علاقه قلبی همسران را کاهش می‌دهد و عامل اصلی افزایش طلاق است.
 
وی با اشاره به اینکه حجاب محدودیت نیست بلکه مصونیت است، بیان‌کرد: پدران و همسرانی که به خانواده خود اهمیت می‌دهند با ارتقای سطح آگاهی، از خانواده در برابر آسیب‌های اجتماعی محافظت کنند .
 
دادستان شهرستان نور با اشاره به وظیفه پدر مادرها در برابر فرزندان تأکیدکرد: مادران با پوشش مناسب خود و دخترانشان در خانواده،گوهر وجودشان را از گزند نگاه ناپاکان دور نگه دارند و آن را رایگان در اختیار دیگران قرار ندهند.
 
اکبرپور با بیان اینکه پدران و مادران درست زیستن را با الگوی مناسب بیاموزند و به فرزندان انتقال دهند، افزود: مسائل شرعی ارتباط مستقیم با حفظ بنیان خانواده‌ها دارد و رعایت آن می‌‌تواند موجب حفظ و رعایت نکردن آن موجب از هم پاشیدن خانواده‌ها شود.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱