رئیس جهاد کشاورزی مازندران خبر داد:

توزیع ۱۰ هزار و ۶۰۰ تن اقلام اساسی در مازندران

تاریخ انتشارشنبه ۱۹ فروردين ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۱
کد مطلب : ۴۶۹۶۰۱
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: از اسفندماه سال گذشته تا ۱۵ فروردین ماه امسال ۱۰ هزار و ۶۰۰ تن اقلام اساسی و تنظیم بازار در استان توزیع شد.
۰
plusresetminus
توزیع ۱۰ هزار و ۶۰۰ تن اقلام اساسی در مازندران
به گزارش بلاغ، حسن عنایتی کلیجی در گفتگو با خبرنگار ما درباره اقدامات تنظیم بازار کالا‌های اساسی و طرح قرارگاه امنیت غذایی در ایام تعطیلات پایان سال و ماه مبارک رمضان افزود: در این مدت یک هزار و ۸۰۷ تن گوشت مرغ منجمد، ۹۵۴ تن گوشت قرمز منجمد و یک هزار و ۲۱۰ تن شکر سهمیه خانوار و صنف و صنعت در استان مازندران توزیع شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به برگزاری ۱۹ جلسه وبیناری امنیت غذایی در سطح استان تصریح کرد: با مصوبات نهایی از جلسات مذکور، هماهنگی‌های لازم در سطح شهرستان‌ها با حضور همه عوامل ذیربط در عرصه برای تامین و توزیع بموقع کالا‌های اساسی ضروری خانوار انجام شد.

وی ادامه داد: از تاریخ ۱۶ اسفندماه سال قبل تا ۱۳ فروردین ماه امسال ۳ هزار و ۵۱۷ مورد بازرسی در سطح استان انجام، ۱۸۱ فقره پرونده تخلف تشکیل و به تعزیرات حکومتی معرفی و ۱۳ فروشگاه متخلف با همکاری تعزیرات پلمپ شد.

عنایتی درباره توزیع کالا‌های اساسی مرغ و گوشت قرمز منجمد و گرم، پرتقال، سیب، خرما و شکر در استان خاطر نشان کرد: برای توزیع مرغ اسفند ماه سال گذشته برای تنظیم بازار شب عید، سهمیه مرغ منجمد به شهرستان‌ها به صورت نامحدود تخصیص داده شد و تا تاریخ ۵ فروردین امسال یک هزار و ۵۱۰ تن توزیع و در ۶ فروردین ماه امسال نیز ۶۵۰ تن سهمیه بدون محدودیت به شهرستان‌ها تخصیص یافت و در ۱۵ فروردین امسال ۲۹۷ تن مرغ منجمد در سراسر استان توزیع شد که با توجه به ورود مسافرین و ایام نوروز در برخی از روز‌ها توزیع مرغ گرم آماده طبخ و منجمد به ۷۰۰ تن نیز رسید.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران تصریح کرد: ۴۶۰ تن سهمیه گوشت گوساله از تاریخ ۴ اسفند ماه سال گذشته به استان تخصیص یافت که تا تاریخ ۱۴ فروردین ماه ۱۴۰۲ با سهمیه ۵۰ تن مازاد شرکت پشتیبانی امور دام استان، ۴۹۲ تن در شهرستان‌های استان جذب و توزیع شد.

این مسوول در خصوص توزیع گوشت قرمز گرم در استان، گفت: از بیستم اسفند ماه سال قبل، گوشت قرمز گرم به صورت روزانه توسط مباشرین منتخب شهرستانی توزیع و تا تاریخ ۱۴ فروردین امسال ۳۵ تن گوشت گوساله و ۳۰ تن گوشت گوسفندی گرم در شهرستان‌های استان توزیع شد.

عنایتی با اشاره به تخصیص ۴۰۰ تن سیب و ۲۵۰ تن پرتقال به استان مازندران، افزود: خرید و توزیع سیب و پرتقال با هماهنگی اداره تعاون روستایی استان از تاریخ ۲۳ اسفند ماه ۱۴۰۱ توسط شهرستان‌ها انجام به طوریکه تا تاریخ ۱۴ فروردین سال قبل ۲۸۰ تن سیب خرید و ۲۱۰ تن توزیع و ۱۵۲ تن پرتقال تنظیم بازار نیز خرید و توزیع شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران گفت: از دهه سوم اسفند ماه سال گذشته ۱۰ تن خرمای مضافتی در استان توزیع و ۱۰ تن نیز در ایام ماه مبارک رمضان و در دهه اول فروردین امسال در سطح استان در حال توزیع است.

عنایتی تصریح کرد: ۳۳۳ تن شکر طرح تنظیم بازار برای مصرف خانوار و ۳۷۵ تن برای مصرف صنف و صنعت به استان مازندران تخصیص یافت که به صورت کامل جذب و توزیع و ۶۰۰ تن شکر در مرحله دوم از ۱۷ اسفند سال قبل برای مصرف خانوار به استان اختصاص داده شد که تا ۱۵ فروردین امسال ۵۰۲ تن جذب و توزیع شد.

وی در پایان گفت: نمایشگاه‌های عرضه کالا‌های اساسی تنظیم بازار استان شامل شکر، گوشت، مرغ، خرما، سیب و پرتقال در سطح ۲۲ شهرستان استان و در ۴۰ مرکز برگزار شد.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

چیستی حسنات دنیا و آخرت
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۷:۱۷
کتاب و کتابت از نـگاه قـرآن
دوشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۸
اقتداریابی دانشجویی در معادلات جهانی
سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۰
برنامه ملی سلامت خانواده زیر ذره‌بین
يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
شهید شیرودی، مالک اشتر دفاع مقدس
شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۱۱:۲۱