تاریخ انتشارسه شنبه ۳ تير ۱۳۹۹ - ۲۳:۱۶
کد مطلب : ۴۲۹۰۱۷
رئیس اتحادیه صنف رستوران و تالارداران مرکز مازندران با بیان اینکه تالارهای پذیرایی با 50 درصد ظرفیت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت کنند؛ گفت: شرط پرداخت تسهیلات در حالی به تعداد کارگران بیمه شده بر می‌گردد که غالب کارگران شاغل در تالارها بسته به تعداد محدود انجام مراسمات طی یک ماه، پاره وقت هستند.
۰
plusresetminus
از سرگیری فعالیت تالارها با 50 درصد ظرفیت/ شرایط پرداخت تسهیلات با وضعیت موجود در تالارها همخوانی ندارد
محمدرضا یونسی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ در خصوص آخرین وضعیت فعالیت تالارها در مازندران اظهار کرد: در حال حاضر با تصمیم ستاد ملی مقابله با کرونا، تالارهای پذیرایی با 50 درصد ظرفیت با رعایت پروتکل‌های بهداشتی می‌توانند فعالیت کنند و مشکلی در این رویه وجود ندارد.

وی افزود: رعایت پروتکل‌های اعلامی از سوی ستاد کرونا در تالارها در درجه نخست یه برنامه آموزشی مطلوب برای خود مردم است تا نکات بهداشتی را به طور صحیح رعایت کنند و دیگر اینکه با بازگشایی تالارها، جلوی شیوع کرونا در بسیاری از مراسمات در حال انجام گرفته خواهد شد.

رئیس اتحادیه صنف رستوران و تالارداران مرکز مازندران خاطرنشان کرد: طی ایام کرونا و در حین تعطیلی تالارها، بسیاری از مراسمات بدون کوچک‌ترین رعایت نکات بهداشتی در باغات، زمین‌های ورزشی، کارگاه‌های بلوک زنی و حتی کارواش‌ها از سوی مردم برگزار شد و که بسیار مخاطره‌آمیز و آسیب‌زا بوده است.

یونسی ادامه داد: جدا از تصمیم بازگشایی تالارها از اول تیرماه و با رعایت نکات ابلاغی، ما خود نیز رأسا با تنظیم پروتکل‌هایی، تمامی تالارداران را ملزم به اجرای آن کرده‌ایم.

وی بیان کرد: تمامی تالارداران موظف به ضدعفونی کردن تالارها قبل و بعد مراسمات هستند و تنها مجاز به استفاده از 50 درصد ظرفیت خود برای پذیرش مهمان در مراسمات هستند.


رئیس اتحادیه صنف رستوران و تالارداران مرکز مازندران تصریح کرد: اگر از روزی که تالارها رسما بازگشایی شده است، کسی اقدام به لغو قرارداد بکند، می‌بایست حق کنسلی به تالاردار پرداخت کند؛ اما اگر زمان لغو قرارداد به قبل از زمان اعلامی از سوی ستاد کرونا برگردد، هیچ یک از تالارها حق اخذ جریمه یا دریافت حق کنسلی از طرف قرارداد را ندارند.

یونسی اضافه کرد: در شرایط فعلی که تالارها مجاز به فعالیت هستند، مراسمات با چند روز پس و پیش، امکان برگزاری وجود دارد و اگر کسی مصراً در صدد لغو قراردادش باشد، بی شک مشمول پرداخت حق کنسلی به تالارها می‌شود.

وی عنوان کرد: مشتریانی که در ماه‌های فروردین، اردیبهشت و خرداد اقدام به عقد قرارداد با تالارها کرده بدند، چون در زمان کرونا و تعطیلی رسمی تالارها از سوی ستاد ملی کرونا بوده است، می‌بایست تمام وجوه پرداختی به آنان، عودت داده شود و خسارتی به آنان تعلق نمی‌گیرد.

رئیس اتحادیه صنف رستوران و تالارداران مرکز مازندران اعلام کرد: متاسفانه علیرغم خسارات هنگفتی که به تالارداران طی ایام کرونایی وارد شد، حتی یک ریال هم به فعالان این صنف، کمک نشد و تمام حرف‌ها در حد شعار بود.

یونسی متذکر شد: ما فعالان این صنف، چیزی را به عنوان مجانی از دولت نمی‌خواهیم، انتظار ما این بوده که ما در این شرایط، با توجه به خریدهای چند ده میلیونی شب عید و اشتغال چند ده نیروی کار و خسارت وارده به این واحدها، حداقل یک وام مطلوب با یک تا دو سال استراحت اولیه به تالارداران نعلق می‌گرفت تا از ورشکستگی نجات پیدا کنند.

وی گفت: اگر وضع اقتصادی تالاردار بهبود پیدا کند هم تعدیل نیرو نخواهد داشت و هم سرویس بهتری به طرف قرارداد ارائه می‌کند.

رئیس اتحادیه صنف رستوران و تالارداران مرکز مازندران یادآور شد: متاسفانه تمام حرف‌ها و وعده‌ها و حتی وام‌ها به تالارداران در حد حرف بود و شرایط در نظر گرفته شده با واقعیت و عمل همخوانی نداشته است.

یونسی اضافه کرد: غالب تالارداران دارای پرسنل دائمی نیستند چرا که در تمامی روزهای ماه که مراسم ندارند و لذا پرسنل غالبا پاره وقت هستند و طبیعتا بیمه نیستند و متاسفانه با نادیده گرفتن این موضوع، تسهیلات را بر مبنای کارگر بیمه شده قرار داده‌اند و این مسئله، مشکل ساز شده است.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴