تاریخ انتشاردوشنبه ۸ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۰۸:۰۰
کد مطلب : ۴۱۹۹۸۳
رئیس آرامستان امام زاده عبدالله(ع) آمل گفت: مدافعان سلامت درخط مقدم به خاطر نجات بیماران جان خود را به خطر می‌اندازند و جان همکاران ما در آرامستان‌ها به دلیل اموات کرونایی درخطر است اما مجاهدانه در خط مقدم مبارزه با کرونا ایستاده‌اند تا زنجیره این بیماری از این ناحیه گسترش پیدا نکند.
۰
plusresetminus
پرسنل آرامستان‌ها مجاهدانه در خط مقدم مبارزه با کرونا ایستاده‌اند/ رعایت تمام پروتکل‌های بهداشتی در دفن اموات کرونایی
به گزارش بلاغ، این روزها که بازار کرونا همچنان داغ است، افراد زیادی به تبع شغلشان بیشتر درگیر این ویروس هستند، پرستاران، پزشکان، کادر درمان و مشاغلی که بخاطر کار خدماتی شان در خط مقدم کرونا می جنگنند، برخی مشاغل هم هستند که کمتر کسی بخاطر سختی کار حاضر می شوند حتی در روزهای عادی که همه چیز روال طبیعی دارد به سمت وسوی این شغل ها بروند، چه برسد در این شرایط که پنجه به پنجه کرونا قرار می گیرند.

نهادی که اگر نباشد یک پای ثابت این روزها می لنگد، همانطور که کادر درمان برای سلامتی بیماران کرونایی فرشته نجات هستند، آرامستان، نه تنها متوفا را بلکه برای خانوادههای انان نیز دلگرمی بزرگی محسوب می شود.

مرحل طولانی از غسل تا کفن میت، حتی یادآوری اش در ذهن روحیه انسان را خراب می کند؛ اما کارکنان آرامستان در این شرایط بحرانی نیز دست از عشق و علاقه خود به کار نکشیدند و دوشادوش مرگ برای دنیای باقی میت ها سنگ تمام می گذارند.

بهزاد نعمتی رئیس آرامستان امام زاده عبدالله (ع) آمل با اشاره به هزار و 400 خدمات رسانی میت در سال گذشته در آرامستان امامزاده عبدالله (ع) گفت: حدود 30 هزار قبر در این آرامستان وجود دارد که در سال 97، نیز 2 هزار و 66 فوتی در این آرامستان دفن شدند.

وی از سه سردخانه سیار در آمل خبر داد و تاکید کرد: در سالهای گذشته بخاطرپیش بینی های که کرده بودیم در مواجهه با خطر و زلزله،سه سردخانه سیار سه طبقه ای خریداری شد، که  امروز در سرویس دهی به مشکل برنخوردیم.

آرامستان، آرام نیست

رئیس آرامستان امام زاده عبدالله (ع) آمل با بیان اینکه آرامستان برخلاف اسمش آرام نیست، عنوان کرد: شرایط کار در آرامستان با ادارات دیگر متفاوت است، ارباب رجوع ها بخاطر مرگ عزیزانشان از لحاظ روحی شرایط مناسبی ندارند  وفشار روانی زیادی را تحمل می کنند، به نوعی انبار باروت هستند، باید در برخورد با آنان از روانشناسی و روابط عمومی خاصی رفتار کرد.

وی نگاه این مجموعه را درآمدی ندانست و خاطرنشان کرد: فعالیت آرامستان بیشتر جنبه خدماتی دارد، برخی از اشخاصی که مراجعه می‌کنند از لحاظ مالی توانایی پرداخت مخارج را ندارند، شورای شهر و شهرداری در این مورد اختیاراتی به ما دادند تا بتوانیم با ارائه راهکارهای خدمت رسانی بیشتری داشته باشیم.

نعمتی با تاکید اینکه همیشه حق با ارباب رجوع است، اظهار کرد: وقتی مشکلی پیش میاید بدون اینکه صحبت های کارمندم را بشنم حق را به ارباب رجوع می دهم؛ چرا که شرایط خوبی ندارند و حتی  اگرالفاظ رکیک هم بیان کند، ما باید این شرایط را مدیریت کنیم، البته از این دست موارد خیلی کم پیش آمده که فرد بعد از مدتی برای عذرخواهی می آید.

نعمتی سردخانه امامزاده عبدالله را یکی از مجهز ترین سردخانه های شمال کشور خواند و اظهار کرد: در سال 95 ساختمان جدید با مبلغ 4 میلیارد مجهز شد، پنج پرسنل مشغول به فعالیت هستند و تا سالهای آینده کمبودی در دفن میت نداریم.

وی از یکی از خاطره‌های تلخ اش گفت:در دوران ابتدایی دوستی صمیمی داشتم که بعد از آن زمان تا سالها او را ندیدم و خبری از او نداشتم، مدتی خاطراتش ناخودآگاه به ذهنم می آمد، وقتی داشتم اسامی متوفا را امضا می کردم اسم او را دیدم و خیلی ناراحت
شدم.

 رئیس آرامستان امام زاده عبدالله (ع) با بیان اینکه پرسنل آرامستان سربازان خاموش اند، عنوان کرد: در تمام این مدت همکارانم بی وقفه فعالیت می کنند که باید تشکر کرد، از روحانیون جهادی و مسئولان شهری تشکر می کنم که حمایت کردند و پیگیر فعالیتهای آرامستان بودند.

با وجود شرایط سخت، امنیت شغلی متزلزلی دارند و اکثریت شان شرکتی هستند، امید است با این شرایط حداقل کار در برابر این رزمندگان ویروس کرونا امنیت شغلی برای این کارکنان زحمت کش است که این روزها جان خود را برابر اسایش و آرامش روح همشهریانشان به خطر می اندازند.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴