تاریخ انتشارسه شنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۱
کد مطلب : ۴۱۵۸۱۰
نماینده وزیر بهداشت برای مدیریت بیماری کرونا در مازندران و گلستان با اشاره به اینکه تا پیش از شیوع کرونا مصرف ماسک در کشور حدود 4 میلیون در روز بوده است، گفت: اکنون این مصرف به حدود هفته‌ای 80 میلیون رسیده و کمبودها به همین خاطر است.
۰
plusresetminus
مصرف ماسک در کشور به هفته‌ای 80 میلیون عدد رسید/مشکل تامین دارو نداریم
محمدمهدی ناصحی در ایستگاه تب‌سنجی شهرستان سوادکوه در ورودی استان مازندران، در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با اشاره به اینکه این پایگاه جزو اولین پایگاه‌های تب‌سنجی کشور است، اظهار کرد: با فعالیت 24 ساعته این پایگاه با همکاری شبکه بهداشت و درمان، هلال احمر، نیروی انتظامی و بسیج شهرستان تا امروز حدود 105 هزار نفر در این ایستگاه تب سنجی و حدود 19 نفر علامت‌دار و طبق پروتکل با آنها برخورد و پیگیری شدند و افراد ورودی به استان نیز به‌صورت اکتیو و فعال توسط شبکه‌های بهداشت و درمان پیگیری بیماری آنها را انجام می‌شود.
 
وی با اشاره به پیگیری‌های انجام شده و با ابراز خرسندی از منسجم‌تر شدن کارها و کاهش ورودی به استان، خاطرنشان کرد: اما باز خواهش این است که اقدام جدی‌تری در رابطه با ورود مسافران به استان‌های مازندران، گیلان و گلستان انجام شود.
 
نماینده وزیر بهداشت برای مدیریت بیماری کرونا در مازندران و گلستان با درخواست اکید از مردم برای عدم مسافرت به استان‌های شمالی برای قطع شدن زنجیره بیماری، گفت: استانی که بار بیماری در آن زیاد است هم می‌تواند کانون انتقال بیماری به آنها باشد و هم با حضور افراد دیگر استان‌ها می‌تواند یک کلونی انتقال ویروس شود که اصلا برای منطقه و کشور خوب نیست؛ چرا که افزایش بار مراجعات موجب شلوغی اماکن تأمین مواد غذایی و سایر امکانات شده و این شلوغی بیشتر موجب انتقال بیشتر می‌شود.
 
این مسئول با اشاره به کاهش بستری‌ها در دو روز اخیر در مازندران تعداد آمار کرونا مثبت استان را 886 نفر برشمرد و این افزایش تعداد را ناشی از افزایش آزمایشگاه مجهز و 24 ساعته استان به‌منظور داشتن آمارهای واقعی برای پاسخگویی عنوان کرد و افزود: تعداد بیماران مشکوک استان حدود یک هزار و 400 مورد، بعلاوه 350 مورد بستری در بابل است که این بیماران بستری جزو سندرم حاد تنفسی هستند، نه اینکه حتما دارای کرونا باشند و از ابتدای کار تا کنون نیز یک هزار و 250 نفر با حال عمومی خوب ترخیص شده‌اند.
 
ناصحی با تأکید بر اهمیت پیگیری اکتیو زنجیره ارتباطی افرادی که ترخیص شده یا تشخیص مثبت داشته‌اند، افزود: باید افرادی که با آنها مواجه شدند شناسایی و ایزوله شوند یا پیگیری درمانی و بهداشتی انجام شود که در صورت عدم این کار، نتیجه نخواهد داشت چرا که ما باید کانون‌ها را شناسایی کنیم.
 
وی عابربانکها، داروخانه، مراکز خرید و پمپ بنزین ها را از مکان های پرریسک دانست و گفت: مسئولان ذیربط باید به این نکات توجه کنند و کارکنان رعایت اصول بهداشتی را داشته باشند و همچنین، مردم به ملاقات افرادی که در قرنطینه خانگی هستند نروند و این افراد نیز از خانه خارج نشوند و با توجه به نزدیک شدن ایام عید، دید و بازدیدها را به‌صورت تلفنی یا مجازی انجام دهند.
 
نماینده وزیر بهداشت برای مدیریت بیماری کرونا در مازندران و گلستان با بیان اینکه تا پیش از شیوع کرونا مصرف ماسک در کشور حدود 4 میلیون در روز بوده است، افزود: اکنون این مصرف به حدود هفته‌ای 80 میلیون رسیده و کمبودها به خاطر همین است؛ هر چند همه استان بسیج شده‌اند و بسیجیان شهرستان از امکانات استفاده می‌کنند و کارخانه‌ها تغییر خط تولید دادند و در مدت کوتاهی این مشکل کمبود مرتفع می‌شود.
 
این مسئول بیان اینکه در استان مازندران حدود 2هزار و 400 تخت پیش‌بینی شده است، افزود: در حال حاضر، از این تعداد، یک هزار و 350 تخت پر و جای مراقبت بینا‌بینی نیز پیش‌بینی شد و شب گذشته، در بابل از این مورد 120 تخت آماده کار شده است و جای نگرانی برای پر شدن تخت نداریم.
 
ناصحی با اشاره به تأمین روزانه دارو برای بیماران، گفت: دارو کم است اما تا کنون به مشکلی بر نخوردیم و آمادگی دانشگاه‌های علوم پزشکی خوب بوده است و استانداری و سپاه نیز پای کار هستند و کمک می‌کنند اما هدف ما این است تا همکاران ما در بیمارستان‌ها اطمینان خاطر داشته باشند و تعداد زیادی ماسک مربوط به بخش ویژه واردات داشتیم که توزیع شد؛ وضعیت مطلوب نداریم اما تا حد زیادی انجام شده است.
 
نماینده وزیر بهداشت برای مدیریت بیماری کرونا در مازندران و گلستان در پایان با اشاره به کمبود نیروی پرستار و پزشک در استان گفت: طبق دستور وزارت بهداشت، جذب نیرو آزاد شده است و همکاران از هر استانی که بیایند از آنها استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴