تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۵:۲۸
کد مطلب : ۴۱۵۳۹۵
کارشناس مذهبی گفت: الزام به رعایت نکات بهداشتی به همراه پرداختن به امور معنوی باهم منافاتی ندارد همانطور که موظف هستیم مسائل بهداشتی شامل شستن دست‌ها و پرهیز از اجتماعات عمومی را داشته باشیم چه خوب است با دعا برای برادران و خواهران دینی خود در رفع این بلا موثر باشیم.
۰
plusresetminus
پیشگیری و غلبه بر کرونا با مراقبت‌های معنوی و بهداشتی/ تبدیل هر خانه به یک مسجد و حفظ برنامه‌های معنوی
سیده زینب ساداتی در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ با توصیف رویارویی مردم ایران اسلامی به یک رزمایش عظیم ملی در مقابل ویروس کرونا، اظهار کرد: اصل این ویروس یک واقعیتی است که متأسفانه کشور ما را درگیر کرده و این واقعیت قابل انکار نیست از طرفی، توصیه متولیان بهداشت در این زمینه الزامی است و ملزم به رعایت هستیم.

وی مراقبت‌های معنوی را نافی رعیات مسائل بهداشتی ندانست و افزود: الزام به رعایت نکات بهداشتی به همراه پرداختن به امور معنوی باهم منافاتی ندارد همانطور که موظف هستیم مسائل بهداشتی شامل شستن دست‌ها و پرهیز از اجتماعات عمومی را داشته باشیم چه خوب است با دعا برای برادران و خواهران دینی خود در رفع این بلا موثر باشیم.

مدیر مدرسه علمیه ریحانةالرسول نکا با بیان اهمیت قدر دانستن ایام ماه مبارک رجب، خاطرنشان کرد: اکنون ایام رجب‌المرجب است، ماه بندگی و ادعیه‌ای در خصوص این ماه آمده است که ما را به خدای متعال نزدیک‌تر کرده و زمینه رحمت الهی را فراهم می‌کند چه بسا حالت تضرع، عجز و لابه در درگاه خدا می‌تواند تأثیر بهتری داشته باشد.

این کارشناس مسائل مذهبی نکات روانی مربوط به این بیماری را حائز نکات مهمی برشمرد و اضافه کرد: متأسفانه باید گفت التهاب این بیماری از خود این بیماری خطرناک‌تر است خصوصا این روزها به دلیل توصیه به عدم شرکت در محافل اجتماعی فضای مجازی کانون توجه بیشتری واقع شده است.

وی گفت: برهمین اساس می‌طلبد مردم ما به خصوص طلاب در کاهش این بار روانی مثمر ثمر باشند تا هم این شرایط برای خودشان سبب التهاب نشود و هم این که به اطرافیان و خویشاوندان درباره این ویروس گزارش صحیح دهند.

ساداتی تصریح کرد: لازم است تا درصد خطر و میزان بهبودی آن به درستی برای مردم تبیین شود از سوی دیگر لازم است تا در فضای مجازی نیز  به شایعاتی که مطرح بوده پاسخ داده و با کروناهای رسانه‌ای مبارزه شود.

وی انتشار  پست‌ها و متن‌های امید بخش به همراه برجسته‌سازی عملکرد مدافعان سلامت را نمونه‌ای از اقدامات لازم در فضای مجازی خواند و در کنار آن درج و انتشار هشتک‌های تشکر و امید بخش را مفید دانست.

این استاد حوزه علمیه به روش‌های صله رحم در ایام خانه‌نشینی‌ها اشاره و اذعان کرد: با تماس تلفنی  به اقوام، احوالپرسی و امید دادن به آن‌ها از زیادی بزرگ کردن بیماری و نگرانی‌های بعدی آن می‌توان جلوگیری کرد.

وی گفت: البته از این نکته نباید غفلت کرد که باوجود لغو برگزاری محافل اجتماعی اما می‌توان با برگزاری مناسبت‌های مذهبی در منزل خانه را به سان یک مسجد کرد به عبارتی تغییر کاربری از فضای مسجد بیرون به فضای مسجد منزل می‌توان در حفظ و حفاظت از برنامه‌های معنوی فردی خود قدم برداریم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴