تاریخ انتشاريکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۰۰:۰۳
کد مطلب : ۳۹۲۱۴۵
فرماندار سیمرغ درباره آخرین وضعیت روند بازسازی مناطق سیل‌زده در این شهرستان گفت: بازسازی 90 درصد از واحدهای تعمیراتی شهری و روستایی در سیمرغ انجام شده است؛ تمام همت ما بر این است تا با توجه به پایین آمدن سطح آب و مساعد بودن شرایط جوی، حداکثر تا پایان شهریور واحدهای احداثی، تمام کار شوند و این واحدها به آسیب‌دیدگان واگذار شود.
۰
plusresetminus
اتمام بازسازی 90 درصد واحدهای تعمیراتی/واحدهای احداثی تا پایان شهریور واگذار می‌شود
مجتبی حبیب‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار بلاغ، در خصوص آخرین وضعیت بازسازی مناطق سیل زده در شهرستان سیمرغ اظهار کرد: بیشترین سطح خسارت در سیل مازندران به شهرستان سیمرغ برمی‌گردد.

وی افزود: طبق آخرین ارزیابی انجام گرفته تعداد یک‌هزار و 536 واحد متحمل خسارت شدند که بخشی تعمیراتی و بخش نیز احداثی هستند که می‌توان گفت با توجه به گستردگی خسارات وارده به نسبت سایر شهرستان‌های متاثر از سیل در استان، خسارت وارده به ابنیه، کشاورزی و سایر بخش‌ها نیز گسترده بوده است.

فرماندار سیمرغ خاطرنشان کرد:از مجموع 1536 واحد آسیب دیده تعداد 137 واحد تخریبی اعلام شد که باید احداث بنا شود که بخشی تحت پوشش دستگاه‌های حمایتی نظیر بهزیستی و کمیته امداد سازماندهی و مابقی مشمول مردم عادی است که باید تعیین تکلیف می‌شد.

این مسئول بیان کرد: در این بخش بسیج سازندگی و بنیاد مسکن پای کار آمدند و در حال حاضر پی سازی و فندانسیون بناها انجام و اداه کار در حال انجام است.

حبیب‌نژاد در خصوص بازسازی واحدهای تعمیراتی در این شهرستان پاسخ داد: 940 واحد جزو واحدهای تعمیراتی بود که غالب این بناها کار تعمیرات آن‌ها انجام شد؛ مگر چند واحدی که دچار خسارت‌های اساسی شدند که هنوز به پایان نرسیده است.

وی با بیان اینکه بازسازی 90 درصد از واحدهای تعمیراتی شهری و روستایی در سیمرغ انجام شده است؛ عنوان کرد: البته سرعت بازسازی‌ها در روستاها به نسبت واحدهای شهری با شتاب و سرعت بیشتری انجام شد و بازسازی در مناطق شهری با شتاب کمتری نسبت به روستاها با توجه به شرایط مناطق شهری در حال انجام است.

فرماندار سیمرغ در خصوص روند ساخت واحدهای تخریبی در این شهرستان افزود: در حال حاضر با توجه به جلسات مستمری که با پیمانکاران و مدیران دستگاه‌های ذی صلاح در حال انجام است، روندی که در حال طی است، به نسبت گذشته یک روند مطلوبی است.

این مسئول تصریح کرد: تمام همت ما بر این است تا با توجه به پایین آمدن سطح آب و مساعد بودن شرایط جوی، حداکثر تا پایان شهریور واحدهای احداثی، تمام کار شوند و این واحدها به آسیب‌دیدگان واگذار شود.

حبیب‌نژاد در خصوص آخرین وضعیت بازسازی پل برج خیل در این شهرستان گفت: توانستیم ردیف اعتباری جداگانه‌ای برای احداث این پل به مبلغ یک میلیارد تومان بگیریم که بر این اساس، مقرر شده است تا پل جدیدی در کنار پل قدیمی احداث شود.

وی یکی دیگر از اقدامات انجام گرفته را لایروبی رودخانه‌های این شهرستان عنوان کرد و افزود: با توجه به سیلاب اخیر و انباشت رسوبات در رودخانه‌های سیمرغ و بابلسر که وارد این شهر می‌شد، با مشکلات عدیده‌ای مواجه بودیم که بخشی از این کار با پای کار امدن دستگاه‌های ذیربط انجام و مابقی نیز در حال انجام است.

فرماندار سیمرغ با اشاره به وارد آمدن خسارت 30 میلیارد تومانی به زمین‌های زراعی، باغی و دام و طیور این شهرستان در سیل اخیر؛ گفت: ارزیابی از تمامی این اراضی انجام شد و به مراجع ذیربط اعلام شد تا وام‌های بلاعوض در هر بخش به آسیب دیدگان پرداخت شود که البته پرداخت مرحله اول اعتبارات کم بهره به 68 نفر از آسیب دیدگان انجام شد.

این مسئول اعلام کرد: البته تغییر شکلی پرداخت وام کمی کار را با دو تا سه هفته تاخیر مواجه کرد اما در حال حاضر در بحث تامین منابع مالی با هیچ مشکلی روبرو نیستیم و شرایط رضایت بخش است.

حبیب‌نژاد در پاسخ به سوال خبرنگار ما در خصوص میزان رضایتمندی وی در روند بازسازی اظهار کرد: اینکه 100 درصد راضی باشم، نه؛ چرا که انتظاراتم بیشتر از این‌ها بود.

وی در خصوص اینکه در طی این حادثه و در روند بازسازی و حمایت‌های پس از این واقعه شما چه خلاءهایی را برای رفع در حوادث آینده مشاهده کرده‌اید که نیاز به اصلاح و تقویت است؛ بیان کرد: ستاد مدیریت بحران در هر استان مسئولیت فرمان حوادث و ستاد اجرایی در بازسازی و ساماندهی مناطق آسیب دیده را برعهده دارد که بر این اساس از این حیث در شهرستان‌ها نیز ادارات مدیریت بحران تشکیل شده است.

فرماندار سیمرغ اضافه کرد: اما مسئله اینجا است که این ادارات یا مراکز فاقد تجهیزات و امکانات لازم برای ارائه خدمات در زمان وقوع حوادث هستند و از سویی دیگر در سطح کلان استانی، مرکزی به این منظور که در ان تجهیزات و امکانات تجمیع و در زمان چنین بحران‌هایی در اسرع وقت و با تمام توان در محل حاضر شود و قابل دسترسی باشد وجود ندارد.

این مسئول تاکید کرد: خلاء وجود چنین مرکزی در استان موجب شده است تا برای تهیه تجهیزات و امکانات مورد نیاز برای آوار برداری، بازگشایی راه‌ها، لایروبی و اقداماتی از این دست، برای تهیه هر کدام ضمن صرف زمان و از دست دادن آن در چنین مواقع حساسی، نیازمند هماهنگی با ده‌ها دستگاه باشد که کار را در چنین زمانی، سخت، وقت گیر و طولانی می‌کند.

حبیب‌نژاد در پایان با ابراز امیدواری در خصوص احداث چنین مرکز تجمیع امکانات و تجهیزات که در مواقع بحران کلیه خدمات لازم به مناطق را در سریع‌ترین زمان ممکن در اختیار مناطق آسیب دیده قرار دهد؛ گفت: طی دو دهه اخیر هرگز این میزان از همکاری از سوی دستگاه‌های گوناگون و پای کار آمدن برای آبادانی، بازسازی و مساعدت به آسیب دیدگان را در استان ندیده بودم.

انتهای پیام/
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مهربانی بی‌پایان خداوند را مغتنم شماریم
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
حجاب؛ تضمین سلامت زن در جامعه
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
عملکرد اقتصادی دولت در محک قضاوت
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۴
خواسته مردم؛ کنترل گرانی در شلوغی بازار
دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۸
ضرورت نگاه تحولی منتخبان به مجلس دوازدهم
يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۰:۱۲