رئیس اتاق بازرگانی مازندران گفت: نتوانستیم اقتصاد مقاومتی را عملی کنیم که دلیل آن نگاه غیرمسئولانه بعضی از دولتمردان است.
۰
plusresetminus
فضای مناسب برای رشد اقتصاد فراهم نیست/ عملیاتی نشدن اقتصاد مقاومتی به دلیل نگاه غیرمسئولانه دولتمردان/ قاچاق 30 میلیارد دلاری با اسب و قاطر وارد نمی‌شود
عبدالله مهاجر در گفت‎وگوی اختصاصی با بلاغ، در بیان وظایف اتاق بازرگانی، اظهار کرد: اتاق بازرگانی نماینده تام‌الختیار بخش خصوصی و به نوعی مشاور سه قوه است که تمام توان خود را صرف ارتقای توان بخش خصوصی در جهت رشد اقتصادی کشور می‌کند.

وی با بیان اینکه اعضای اتاق بازرگانی مازندران همدل و هسو در جهت رشد اقتصاد استان تلاش می‌کنند، افزود: قطعا بخش خصوصی مازندران همانند کل کشور توفیق 100 درصدی نداشت که عمده دلیل آن محیا نبود فضای مناسب برای رشد اقتصاد است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با تاکید بر نقش صادرات در توسعه اقتصادی کشور، تصریح کرد: در حالی بیستمین سالگرد روز ملی صادرات را پشت سر گذاشتیم که تفاوت چندانی را در رونق میزان صادرات ندیدیم و آمارها نشان می‌دهد در بخش واردات از لحاظ عددی تغییر خاصی با دولت قبلی نداشته‌ایم و حتی در برخی از موارد بیشتر هم شده است و بسیاری از کالاهای غیرضرور در این دو سال به راحتی وارد کشور شد.

مهاجر با بیان اینکه وظیفه دولت نظارت و حمایت از بخش خصوصی است، اذعان کرد: نمی‌توان در کشوری تولید داشت اما توزیع و صادرات نداشت، ورود ارز و جذب سرمایه خارجی ضامن حیات اقتصادی است اما وقتی رکود اقتصادی حکمفرما شود به اشتباه تورم از جیب خالی مردم تعریف می‌شود.

https://www.bloghnews.com/images/docs/000235/n00235614-r-b-010.jpg

وی به فرمان مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: نباید اقتصاد مقاومتی را به عنوان شعار سال دید بلکه هرکس در هر جایگاهی باید به دنبال عملیاتی کردن این فرمان باشد.

این فعال اقتصادی در ادامه افزود: نتوانستیم اقتصاد مقاومتی را عملی کنیم که دلیل آن نگاه غیرمسئولانه بعضی از دولتمردان است که گمان دارند این فرمان در حد شعار است و قابل اجرا نیست.

مهاجر با بیان اینکه یکی از نکات مهم فرمان 24 بندی مقام معظم رهبری در موضوع اقتصاد مقاومتی مبارزه با قاچاق کالا بود، خاطرنشان کرد: قاچاق یکی بزرگترین مشکلات اقتصاد ماست و این در حالی است که قاچاق 30 میلیارد دلاری با اسب و قاطر وارد نمی‌شود و قطعا سازماندهی شده است.

https://www.bloghnews.com/images/docs/000235/n00235614-r-b-011.jpg

رئیس اتاق بازرگانی مازندران با تاکید بر اینکه برای بیمار در حال موت اقتصاد ما باید نسخه در خور درمان پیچیده شود، بیان کرد: دولت برای تسکین بیماری اقتصاد کشور رقم 16 هزار میلیاری را در واحدهای تولیدی تزریق کرد که این رقم در مقابل انبوه مشکلات کارآفرینان ما بسیار ناقابل است.

وی در ادامه به مزیت‌های اقتصادی مازندران اشاره کرد و گفت: اگر ظرفیت استان ما را دیگران داشتند به اندازه یک کشور پیشرفته کسب درآمد می‌کردند و حتی نمیتوانستیم یک جوان بیکار در مازندران پیدا کنیم.

این مسئول بخش خصوصی در تشریح چالش‌های اقتصادی مازندران، اذعان کرد: 95 درصد صنایع مازندران، صنایع متوسط و کوچک هستند که 45 درصد آن در شهرک‌های صنعتی مازندران مستقرند که از این میزان واحد تولیدی کمتر از 45 درصد فعال است و اکثر واحدهای فعال نیز با توانی کمتر از 50 درصد مشغول به کار هستند که این آمار نشان‌دهنده یک فاجعه است.

https://www.bloghnews.com/images/docs/000235/n00235614-r-b-001.jpg

مهاجر تولید محصولات کشاورزی را جایگزین مناسبی برای صنعت نداشته استان دانست و گفت: در سال بیش از 3 میلیون تن مرکبات در مازندران تواید می‌شود که قریب به یک میلیون تن از آن مازاد است که ظرفیت مناسبی برای صادرات دارد.

وی با بیان اینکه طرف خارجی به دنبال کیفیت و قیمت مناسب است، افزود: دولت‌های رقبای تجاری ما مدام در حال تعامل با کشورهای هدف به منظور ایجاد بازار مناسب برای محصولات خودشان هستند اما این سیاست‌ها و تعاملات اقتصادی از جانب دولت ایران ضعیف است.

رئیس اتاق بازرگانی مازندران در پایان با اشاره به جلسه چندی پیش کمسیون کشاورزی، گفت: در این جلسه یارانه 500 تومانی برای مرکبات صادراتی مازندران تصویب شد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴