تاریخ انتشارپنجشنبه ۲۹ مهر ۱۳۹۵ - ۰۰:۳۳
کد مطلب : ۲۳۴۸۲۹
مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه ورزش را حیات خلوت جناح‌های سیاسی نیست، گفت: کار فرهنگی از وظایف فرعی ما نیست زیرا خروجی کار ورزشی، فرهنگی است.
۰
plusresetminus
خروجی کار ورزشی، فرهنگی است/ طولانی شدن پروژه‌های ورزشی مازندران زیبنده دولت نیست/ ورزش حیات خلوت جناح‌های سیاسی نیست
به گزارش بلاغ، حبیب حسین‌زادگان در بازدید از پایگاه خبری بلاغ طی گفت‌وگویی با بیان اینکه ورزش محیطی پاک، سالم و فرهنگی است، اظهار کرد: ما برای ورزشکاران ارزش قائل می‌شویم تا هم کشور خود و هم انقلاب اسلامی را به جهان معرفی می‌کنیم.

وی افزود: ورزشکاران به عنوان گروه مرجع مورد اعتماد مردم هستند و مردم آنها را دوست دارند.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه هر کس به هر اندازه که به ورزش مازندران خدمت کند، به ورزش کشور کمک کرده است، تصریح کرد: باید وضعیت موجود ورزش مازندران را حفظ کنیم، درست است که ورزش مازندران در رتبه اول قهرمانی کشور است اما حفظ این سرمایه بزرگ هم مهم است.

حسین‌زادگان با اشاره به 13 سهمیه مازندران در المپیک 2016 برزیل، خاطرنشان کرد: باید سعی کنیم تنوع رشته‌ها و تعداد سهمیه را به لحاظ کمیت و کیفیت افزایش دهیم، چراکه موفقیت ورزش یک کشور را به المپیک می‌سنجند.

وی تاکید کرد: صیانت از ورزشکاران برای ما مهم است، اینکه ما فقط مدال بخواهیم و بعد از مدال‌آوری ورزشکاران را کنار بگذاریم درست نیست، باید از این ورزشکاران صیانت شود و این موضوع تفکیک ورزشکار آقا و خانم ندارد، این ورزشکاران نخبگان جامعه ما هستند.

https://www.bloghnews.com/images/docs/000234/n00234497-r-b-004.jpg

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با تاکید بر اینکه باید نخبه ورزشی بسازیم، گفت: حسن یزدانی یک نمونه بارز از استعدادهای نابی است که در مازندران وجود دارد، کشف و شناسایی و پرورش استعداد جزو وظایف ما است که نباید غفلت کنیم.

این مسئول به بیان اهمیت فرهنگ پرداخت و یادآور شد: کار فرهنگی از وظایف فرعی ما نیست، خروجی کار ورزشی، کار فرهنگی است، در کنار کار حرفه‌ای باید به کار فرهنگی هم بپردازیم.

حسین‌زادگان با بیان اینکه زیرساخت‌های ورزش مازندران خوب است اما باید به نقطه ایده‌آل و عالی برسیم، اذعان کرد: نسبت سرانه ورزشی ما نسبت به استان‌های دیگر خوب است و به برنامه پنجم رسیده‌ایم.

وی ادامه داد: باید با استفاده از همه ارکان استان تلاش کنیم تا به برنامه توسعه ششم برسیم و زیرساخت‌های ورزش استان متناسب با توانمندی‌های ما باشد چون در برخی از شهرستان‌ها این تناسب وجود ندارد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران متذکر شد: در برخی از شهرستان‌ها سرانه بالای 2 متر داریم اما سالن مخصوص بانوان نداریم که باید ساماندهی شود.

https://www.bloghnews.com/images/docs/000234/n00234497-r-b-000.jpg

این مسئول با بیان اینکه تمام توان خود را برای تکمیل پروژه‌های زیرساختی متمرکز کرده‌ایم، بیان کرد: در حال حاضر دو پروژه نیمه‌تمام داریم که یکی از آنها پروژه مجتمع ورزشی واقع در جاده ساری به قائمشهر است که چون ملی است مدیریت آن را استان مازندران برعهده ندارد.

حسین‌زادگان اظهار کرد: یک پروژه ملی وقتی شروع به کار می‌شود باید نهایتا تا چهار سال بعد به اتمام برسد اما طولانی شدن این پروژه زیبنده دولت و نظام نیست.

وی افزود: پیمانکار هر دو پروژه نیمه‌تمام قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) است که از پیمانکاران خوب است و با اینکه طلب دارند اما کار نخوابیده است، که اگر تعهد این مجموعه نبود پروژه کاملا تعطیل می‌شد.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران ادامه داد: پروژه ورزشی سالن کشتی شهرستان جویبار نیز یکی دیگر از پروژه‌های نیمه‌تمام است که نسبت به آن نگران بودیم اما استاندار مازندران با رئیس‌جمهور دیدار کرده و تصمیم گرفته شد تا تامین منابع شود.

این مسئول با بیان اینکه برخی ورزش را حیات خلوت جناح‌های سیاسی می‌دانند، گفت: نگاه سیاسیون نسبت به ورزش همیشه خاص بود، چراکه حوزه ورزش تجمیع نیروهای جوان و پر انرژی است که معمولا مردم برای آنها ارزش قائل هستند که هم می‌توانند محبوبیت افراد را افزایش بدهند و هم می‌توانند بر عکس عمل کنند، اما اینکه ورزش حیات خلوت سیاسیون باشد درست نیست، بعضا ممکن است از ابزار ورزش برای فعالیت سیاسی استفاده بکنند، اما ممکن است یک ورزشکار از محبوبیت خود برای یک فرد یا جریان سیاسی و جناح سیاسی استفاده کند اما این خارج از دستگاه ورزش است، تلاش ما بر این است تا افرادی که برای هیئت‌های ورزشی انتخاب می‌کنیم کارکرد سیاسی صرف نداشته باشند.

https://www.bloghnews.com/images/docs/000234/n00234497-r-b-003.jpg

حسین‌زادگان در خصوص کمرنگ شدن امور جوانان در وزارتخانه متبوع، بیان کرد: ادغام وزارتخانه مصوبه مجلس بود، ما هم باید به قانون احترام بگذاریم، ممکن است که وزیر محترم با این ساز و کار موافق نباشد اما دارد مصوبات مجلس را اجرا می‌کند تا زمانی که مجلس دوباره تصمیم جدیدی بگیرد.

وی با بیان اینکه در استان مازندران همه توان ستاد ساماندهی جوانان را حول محور رفع دغدغه‌های جوانان بسیج کرده‌ایم، خاطرنشان کرد: در کار فرهنگی نباید به حد اشباع برسیم، همیشه باید احساس کنیم عقب هستیم.

مدیرکل ورزش و جوانان مازندران با بیان اینکه ورزش قهرمانی ورزش حرفه‌ای است و جایگاه خودش را دارد، افزود: ما باید برای سلامت مردم ارزش قائل شویم، دولت‌ها اگر بخواهند موفق شوند باید از نیروی انسانی یعنی مردم و جامعه صیانت کنند و در همین راستا نقطه ایده‌آل ما ورزش همگانی است و استراتژی اصلی ما نیز توسعه ورزش همگانی است.

این مسئول در پایان با اشاره به اینکه میزان گسترش ورزش همگانی از 9 درصد به 21 درصد رسیده است، گفت: ورزش علاوه بر اینکه می‌تواند سلامت جامعه را تضمین کند، باعث کاهش معضلات اجتماعی نیز می‌شود و جامعه سالم هم از انحطاط اخلاقی دور می‌شود.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

مردم  و حق اعتراض
جمعه ۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
قرآن، برای تنها تلاوت یا عمل؟
پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۰۰
پرستاران سر دو راهی خانه‌نشینی و تغییر شغل
سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۲۳
آنچه خوبان همه دارند تو یک‌جا داری
يکشنبه ۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۷
وعده صادق، ضربه پشیمان‌کننده و پیشگیرانه
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - ۰۰:۱۴